Genel Bilgi
Kod | AB210 |
Ad | Spor Sosyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini bilir. Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmeyi bilir. Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesini bilir. Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirmeleri bilir.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Sporun Sosyolojisi Sosyolojinin Sporubağlam yayınları Ahmet Talimciler ISBN: 9786055809287
Notlar
Sporun Sosyolojisi Sosyolojinin Sporubağlam yayınları Ahmet Talimciler ISBN: 9786055809287
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, Toplum ve Spor | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sosyoloji İle İlgili Konu ve Kavramlar | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Spor Sosyolojisinde Yöntem ve Teknikler | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Toplumsal Süreçler ve Spor | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Spor Eğitimi ve Toplum-Fert İlişkileri | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sporda Özdeşleşme, Biz ve Başkası Duygusu | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sporda Sapma ve Şiddet | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Popüler Kültür ve Spor | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Spor Endüstrisi ve Sporun Ticarileşmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Spor ve Siyaset İlişkisinin Ulusal ve Uluslararası Boyutları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bir Alt Sistem Olarak Spor | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sporda Amatörlük ve Profesyonellik | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sosyoloji ve Tarih Açısından Sporun Kurumsallaşması | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |