AB214 Futsal

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB214
Ad Futsal
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Futsala özgü temel tekniklerin uygulaması,kuralları bilme ve takım oyununu uygulayabilme

Dersin İçeriği

Salon Futbolunun Tanımı ve Tarihsel Gelisimi Serbest zaman icerisinde kullanımı ve amacı Dünya da ve Türkiye de salon futbolu organizasyonları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Futbol- Futsal Antrenmanının Bilimsel Temelleri(Prof.Dr.Mehmet Günay)

Notlar

İlgili Kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki etik ilkelere uygun davranır
ÖÇ02 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar
ÖÇ03 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar.
ÖÇ04 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır.
ÖÇ05 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular.
ÖÇ06 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir
ÖÇ07 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ08 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır
ÖÇ09 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar.
ÖÇ11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur.
ÖÇ12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Futsalın tarihçesi literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Futsal Oyun kuralları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Futsalda Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Oyunla teknik uygulama literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Top Sürme Drill çalışmaları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Pas Drill çalışmaları literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Taktik çalışmalar (Savunma) literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Taktik çalışmalar (Hücum) literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Yarışma formunda çalışmalar literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Yarışma formunda uygulamalar literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 21 21
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 09:18