Genel Bilgi
Kod | AB218 |
Ad | Basketbol |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik hareketlerinin öğrenciye aşamalı olarak doğru olarak öğretilmesi .öğrencinin Meslek hayatında bu kazandığı becerileri öğretebilmesi
Dersin İçeriği
Basketbol temel teknik hareketlerinin çeşitli diriller ile öğrencilere kazandırılması ve bu hareketlerin mesleki yaşamında doğru olarak öğrenip öğretebilmesi kazanması
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
CENGİZ ŞEN BASKETBOL EL KİTABI
Notlar
GSGM BASKETBOL FEDERASYONU EL KİTABI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1) Basketbol oyun temel teknik kurallarının guruplar halinde tam sahada ve yarı sahada uygulatılması ve doğru temel hareketlerin öğrencilere gösterilerek ileri ki antrenörlük yaşamlarında kullanılması |
ÖÇ02 | 3) Adam adama temel savunma kurallarının temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi |
ÖÇ03 | 5) Adam adama temel savunma kurallarının Tam sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi |
ÖÇ04 | 7) alan savunmalarının kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ05 | 9) 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ06 | 11) 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ07 | 13) Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunmasının temel kurallarının uygulatılması ve diriller ile gösterilmesi zayıf ve kuvvetli yönlerin uygulamalı olarak gösterilmesi |
ÖÇ08 | 14) Adam adama savunmada yardım nasıl yapıllır toplu ve topsuz taraftaki yardımların diriller ile uygulamalı gösterilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 2x2 Oyunlar giveand go,back door,perdeleme ve devrilme | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
2 | 3x3 Oyunlar Ters perdeleme,çapraz geçiş,örme,post üzeri geçiş | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Adam adama savunma temel ilkeleri ve kuralları toplu topsuz taraf | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | savunma,yarı saha adam adama savunma ilkeleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tam saha adam adama savunma,yarı saha adam adama savunma ilkeleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | savunma gömülü ,baskılı ve değişmeli Adam adama savunma oyuncuların görevleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alan savunmaları temel ilkeleri ve oyuncuların görevleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönler | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 1-2-1-1 alan savunmaları zayıf ve kuvvetli yönleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | alan savunması(match-up) basit | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Basketbolda eşleşmeli alan savunması (match-up) savunma | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | savunmada yardım kuralları duruş şekilleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Yardım kurallalrı duruş şekilleri | anlatım uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |