Genel Bilgi
Kod | AB206 |
Ad | Spor Yaralanmaları ve İlk Yardım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık durumunu tehlikeye sokabilecek olayların tanınması, müdahale çerçevesinin çizilebilmesi
Dersin İçeriği
İlk ve acil yardım tanımı, kırıklar, burkulmalar ve sporda karşılaşılabilecek sakatlanma durumları, zehirlenmeler, yanıklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
The Anatomy of Sports Injuries, Second Edition; Brad Walker
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ02 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİNİ TANIMLAR |
ÖÇ03 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ04 | KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ SIRALAR |
ÖÇ05 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ06 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ07 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM BASAMAKLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ08 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM BASAMAKLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ09 | BANDAJ UYGULAMALARINI SIRALAR |
ÖÇ10 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ PRENSİPLERİNİ SIRALAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLAR | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİ | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | BİLİNCİ KAPALI BİREYE YAKLAŞIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | KANAMALARDA İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | ŞOK TABLOSU VE İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | BANDAJ UYGULAMALARI | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ZEHİRLENMELERDE İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | ISIRIK VE SOKMALARDA İLK YARDIM | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ | ANLATIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |