Genel Bilgi
Kod | AB307 |
Ad | Çocuk ve Spor |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilmek
Dersin İçeriği
Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilme ve değerlendirmesi, çocukları spor yönlendirme, çocuk sporunda dikkat edilecek önemli noktalar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004
Notlar
Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur. |
ÖÇ02 | Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlayabilir. |
ÖÇ03 | Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapabilir. |
ÖÇ04 | Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip edebilir. |
ÖÇ05 | Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çocuklarda motor özelliklerin tanımlanması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuklarda fiziksel aktivitenin önemi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çocuklarda vücut kompozisyonunun önemi | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çocuklarda sporun psikolojik yönü | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çocuklarda sporun sosyolojik yönü | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |