Genel Bilgi
Kod | AB313 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'de ve dünyadaki gönüllülük çalışmaları ve bunların kapsamı hakkında farkındalık sahibi olmasını sağlamaktır ve kendilerinin gönüllülük çalışmaları yürütmeleri için bilgileri öğrencilere sunmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilere bu ders kapsamında gönüllük çalışmaları, sivil toplum kuruluşlarının çalışmaları, topluma karşı kendi gönüllülük projelerini geliştirecekleri örnekler sunulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uyan-Semerci, E. E. P., ve Yurttagüler, N. Y. L. (2020). Türkiye'de Gönüllülük. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Notlar
Balaban, A. Y., ve İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169. Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi. YILMAZ, M., SERTBAŞ, K., ve GUMUS, H. (2019). Gönüllülerin Faaliyetlere Katilim Nedenleri ve Motivasyonel Faktörlerin Analizi: Gençlik Merkezleri Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllülük çalışmaları hakkında kavramsal bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Gönüllülük çalışmaları yürüten sivil toplum kuruluşlarını tanır. |
ÖÇ03 | Temel gönüllülük alanlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Gönüllülük çalışmalarındaki etik ve ahlaki değerleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Dünyada ve Türkiye'deki gönüllülük çalışmalarını takip eder. |
ÖÇ06 | Gönüllülük projelerinin nasıl yürütüldüğü hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Temel Gönüllülük | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
7 | Göçmenler ve Gönüllülük | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İkinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Üçüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Dördüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Beşinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Altıncı Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |