Genel Bilgi
Kod | AE319 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Voleybol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, voleybol oyunu için gerekli temel teknik ve taktik bilgi beceri ve tutumları kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
voleybol teknik ve taktik becerilerinin kazanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu (Prof.Mark TENNANT)
Notlar
Modern Voleybolda Teknik ve Taktik (Reşit YÜCESOY)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | VOLEYBOLDA ARKA ORTA İÇERİDE - ARKA ORTA DIŞARIDA HÜCUM SİSTEMİNİ ÖĞRENİR. |
ÖÇ02 | HÜCUM VARYASYONLARINI KAVRAYIP UYGULAR. |
ÖÇ03 | VOLEYBOLDA ÖN HAT OYUNCUSUNUN YAPMIŞ OLDUĞU HÜCUMDA, ARKA ORTA İÇERİDE HÜCUM SİSTEMİNİ ÖĞRENİP UYGULAR. |
ÖÇ04 | VOLEYBOLDA ARKA ORTA DIŞARIDA HÜCUM ANALİZİNİ ÖĞRENİR. |
ÖÇ05 | VOLEYBOLDA ARKA ORTA İÇERİDE HÜCUM DUBLAJI ANALİZİNİ KAVRAYIP UYGULAR. |
ÖÇ06 | VOLEYBOLDA ARKA ORTA DIŞARIDA HÜCUM DUBLAJI ANALİZİNİ KAVRAYIP UYGULAR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki dönemde öğrenilen konuların tekrarı | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 4 numaradan AOİ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | 3 numaradan AOİ Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 2 numaradan AOİ Arka orta dışarıda sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 4 numaradan AOD Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 3 numaradan AOD Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 2 numaradan AOD Arka orta içeride sisteminde düzenlenen hücumların dublajı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyun formasyonunda öğrenilenlerin tekrarı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Blok oyuncularının sayısı, adam adama ve alan bloğu | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Rakibin 4 numaradan fileden uzak gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve AOİ arka alan savunması | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Rakibin 4 numaradan antene ve fikeye yakın gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve AOİ arka alan savunması | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | rakibin 4 ve 3 numara arasından gerçekleştirdiği hücumuna karşı blok ve AOİ arka alan savunması | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenilen bilgilerin tekrarı | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | genel tekrar | uygulama, konu tekrarı, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |