Genel Bilgi
Kod | AE328 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Basketbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırıması
Dersin İçeriği
Temel teknik: Baskılı alan savunmaları ve baskılı alan savunmalarına top çıkartma ve hızlı hucüm sonrası geçiş oyunları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Basketbolda Maç Analizi Yeni Yaklaşımlar Dr. Erkan Konca.2023
Notlar
Basketbolda Maç Analizi Yeni Yaklaşımlar Dr. Erkan Konca.2023
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ06 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ07 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
ÖÇ08 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ09 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
ÖÇ10 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
ÖÇ11 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ12 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
ÖÇ13 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
ÖÇ14 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
ÖÇ15 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Taktik:Baskılı alan savunmaları genel kurallar | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | savunmalar 2-2-1,2-1-2 | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | 1-3-1,1-2-1-1-1 | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım |
4 | 1-2-2,3-2 | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | savunmalarından top çıkartma kenardan ortaya girme | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Top çıkartanın ortaya girmesi | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Taktik:Hızlı hucüm 4 ve 5 numaraların hucüm sahasına gelişleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hızlı hucüm karşı sahada kısa oyunlar | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | hucüm (translatıon game) | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hızlı hucüm | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hareketli hucüm (motion offense) | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | (motion offense) | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | uygulama ve analiz | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARI YIL SONU SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YARI YIL SONU SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |