AE332 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE332
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Aletli cimnastiğe özgü antrenman yöntemlerini teorik - uygulamalı kavrama

Dersin İçeriği

aletlere özğü antrenman planları yapabilme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.

Notlar

Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanabilir.
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir.
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklayabilir.
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alabilir ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirebilir.
ÖÇ06 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ07 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapabilir.
ÖÇ08 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlayabilir ve düzenleyebilir.
ÖÇ09 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklayabilir.
ÖÇ10 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
ÖÇ11 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planlarını hazırlayabilir.
ÖÇ12 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlayabilir, yürütebilir ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geri salto hareketin basamaklamalarını öğrenir ve uygular salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Paralel aletinde bitirişler ve çıkışlar hakkında genel bilgiler salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Paralel aletinde bitiriş salto hareketini uygular. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Paralelde amut, halkada amut hareketini analiz eder ve uygular. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Kulplu beygirde iki devirin analizini yapabilir ve uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Halkada düz tokat , hareketini uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Vize sınavı Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Asimetrik barda uzanma kipesi hareketini uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Barfikste ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Asimetrikte ters mihfer hareketini analiz eder uygulayabilir salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. Burgu teknikleri salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Yerde burguları analiz edebilir ve uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Atlama masasında burguları uygulayabilir. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Atlama masasında burgu hareketi yanlışlarının düzeltilmesi. salonun ve aletlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 final sınavı final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 final sınavı final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:36