AB304 Sporda Beceri Öğrenimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB304
Ad Sporda Beceri Öğrenimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme sırasında organizmada oluşan psişik ve fizyolojik süreçlerle birlikte beceri ediniminin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Beceri ve Beceri Türleri, Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları, Feedback ve Performanstaki Önemi, Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Mekanizması, Hız ve Doğruluk, Motor Kontrol ve Motor Programlar, Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, Beceri Öğreniminde Motivasyon, Genel Tekrar konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Motor Öğrenme ve performans Richard Schmidt, Weisberg, Çeviri Ziya Koruç

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Motor öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörleri bilir
ÖÇ03 Öğrenci,Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar,
ÖÇ04 Öğrenci, hareket planlamasını bilir tasarlar ve uygular
ÖÇ05 Öğrenci, bireysel Yetenek gruplarını açıklar
ÖÇ06 Öğrenci,Yetenek gruplarını ve çeşitlerini açıklar
ÖÇ07 Öğrenci, Motor Kontrol Teorilerini basamak teorisini açıklar
ÖÇ08 Öğrenci, hareketin kontrolü ve hataların analizini açıklar
ÖÇ09 Vize sınavı yapılacak
ÖÇ10 hata Tespiti ve hataların analizini açıklar
ÖÇ11 Öğrenci,Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizini açıklar
ÖÇ12 Öğrenci,içsel ve dşsal geribildirim çeşitlerini açıklar
ÖÇ13 Öğrenci, Geri bildirim çeşitlerini açıklar
ÖÇ14 Öğrenci,Amatör ve Profesyonel sporcularda geri bildirim çeşitlerini uygular
ÖÇ15 Öğrenci,Motor Öğrenmede; bilişsel aşama, özerk aşama, ve otonom aşamayı açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beceri Öğrenme; tanımlar ve Motor davranış Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflama, hareket planlaması Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Motor davranış ve öğrenme. 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sporda Motor Kontrol Teorileri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Motorsal Becerilerin evreleri ve sınıflaması (Gentile ve Postner) Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Materyal ve mental yardımcılar (Bellek-hatırlama-dikkat) Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Beden eğitimi ve sporda Geri bildirim çeşitleri (Amatör ve Profesyonel sporcularda) Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Motor öğrenme safhasında hataların düzeltilmesi. Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer, Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Motor öğrenmede Bireysel faktörler ve bellek çesitleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Beceri Öğreniminde Motivasyon, Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:36