Genel Bilgi
Kod | AB308 |
Ad | Fiziksel Uygunluk |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.
Dersin İçeriği
Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Tarihten bugüne fiziksel uygunluk kavramı anlayışı. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer
Notlar
Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR. TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLARI BİLİR. |
ÖÇ02 | FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLARI BİLİR. |
ÖÇ03 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ |
ÖÇ04 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ |
ÖÇ05 | FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (AEROBİK TESTLER) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | AEROBİK TESTLER 1 | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | AEROBİK TESTLER 2 | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | ANAEROBİK TESTLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | ESNEKLİK TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | DENGE TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | INSANITY TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | TABATA - HIIT TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |