Genel Bilgi
Kod | AB310 |
Ad | Sporda İletişim becerileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ)
Notlar
İletişimÇatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ02 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ03 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ04 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir. |
ÖÇ05 | Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş (Temel Kavramlar) | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçsel İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim için varoluşun boyutları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlişki paradigmaları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim türleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sözsüz İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kitle İletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile İçi İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Spor eğitim ve öğretim süreci | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Antrenör sporcu arası İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Takım içi İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor ve İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |