AB310 Sporda İletişim becerileri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB310
Ad Sporda İletişim becerileri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği

Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ)

Notlar

İletişimÇatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ02 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ03 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ04 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir.
ÖÇ05 Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ06 Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişime Giriş (Temel Kavramlar) Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İçsel İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İletişim için varoluşun boyutları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlişki paradigmaları Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İletişim türleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sözsüz İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Kitle İletişimi Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Aile İçi İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Spor eğitim ve öğretim süreci Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Antrenör sporcu arası İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Takım içi İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Spor ve İletişim Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:36