BAT126 Meteoroloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT126
Ad Meteoroloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Meteorolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve nasıl karara varılması gerektiği bilgisini edindirmektir.

Dersin İçeriği

Meteoroloji, atmosfer, enerji, ısı ve sıcaklık, buharlaşma, nem, yoğunlaşma, yağış, hava basıncı, rüzgarlar, hava kütleleri, cepheler, küresel iklim, tarım ve meteoroloji, istatistiksel analizler işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özgürel, M. ve Pamuk Mengü, G. 2005. Tarımsal Meteoroloji. Ege Üni. Yayınları, Ziraat Fakültesi Yayın No: 567. Bornova. 353 s. -Oğuzer, V. 1995. Meteoroloji. Çukurova Üni. , Ziraat Fakültesi Yayın No: 80 Adana. 217s. -Yurtseven, E. 1997. İklim Bilgisi. Ankara Üniversitesi. Ziraat Fakültesi Yayın No: 1485. Ankara. 89s.

Notlar

öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meteoroloji kavramını açıklar.
ÖÇ02 Meteorolojik verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplayabileceğini açıklar.
ÖÇ03 Meteorolojik konularda sorunları açıklar.
ÖÇ04 Bilinen etmenlere göre veri analizi işlevlerini açıklar.
ÖÇ05 Meterolojik verilerin kaynaklarını açıklar.
ÖÇ06 Meterolojinin tarım bilimine olan faydasını açıklar.
ÖÇ07 Meterolojik verilerin önemi açıklar.
ÖÇ08 Meterolojik konularda karar verme işlevlerini açıklar
ÖÇ09 meterolojik verilerin başka verilerle ilişkilerinin saptanması açıklar.
ÖÇ10 Meteroloji kavramlarının işlevlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meteorolojinin tanımı ve çeşitleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi) konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler, Hava Sıcaklığının Ölçülmesi, Toprağın Isınması ve Isı İletimi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi, Hava Neminin Ölçülmesi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Buharlaşma Şekilleri, Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Havada Soğuma ve Yoğunlaşma, Bulutlar ve Bulutluluk konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yağışlar konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Hava Basıncının Ölçülmesi, Hava Basıncının Zamanla Değişimi, Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar) konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi, Yerel rüzgar çeşitleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 İklim rasatları konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 cepheler ve sistemleri konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:51