Genel Bilgi
Kod | BAT126 |
Ad | Meteoroloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Meteorolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve nasıl karara varılması gerektiği bilgisini edindirmektir.
Dersin İçeriği
Meteoroloji, atmosfer, enerji, ısı ve sıcaklık, buharlaşma, nem, yoğunlaşma, yağış, hava basıncı, rüzgarlar, hava kütleleri, cepheler, küresel iklim, tarım ve meteoroloji, istatistiksel analizler işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Özgürel, M. ve Pamuk Mengü, G. 2005. Tarımsal Meteoroloji. Ege Üni. Yayınları, Ziraat Fakültesi Yayın No: 567. Bornova. 353 s. -Oğuzer, V. 1995. Meteoroloji. Çukurova Üni. , Ziraat Fakültesi Yayın No: 80 Adana. 217s. -Yurtseven, E. 1997. İklim Bilgisi. Ankara Üniversitesi. Ziraat Fakültesi Yayın No: 1485. Ankara. 89s.
Notlar
öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meteoroloji kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Meteorolojik verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplayabileceğini açıklar. |
ÖÇ03 | Meteorolojik konularda sorunları açıklar. |
ÖÇ04 | Bilinen etmenlere göre veri analizi işlevlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Meterolojik verilerin kaynaklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Meterolojinin tarım bilimine olan faydasını açıklar. |
ÖÇ07 | Meterolojik verilerin önemi açıklar. |
ÖÇ08 | Meterolojik konularda karar verme işlevlerini açıklar |
ÖÇ09 | meterolojik verilerin başka verilerle ilişkilerinin saptanması açıklar. |
ÖÇ10 | Meteroloji kavramlarının işlevlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meteorolojinin tanımı ve çeşitleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi) | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler, Hava Sıcaklığının Ölçülmesi, Toprağın Isınması ve Isı İletimi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
5 | Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi, Hava Neminin Ölçülmesi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Buharlaşma Şekilleri, Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Havada Soğuma ve Yoğunlaşma, Bulutlar ve Bulutluluk | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yağışlar | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hava Basıncının Ölçülmesi, Hava Basıncının Zamanla Değişimi, Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar) | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi, Yerel rüzgar çeşitleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | İklim rasatları | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | cepheler ve sistemleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |