BAT132 Permakültür

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT132
Ad Permakültür
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Permakültür, tanım olarak İngilizce permanent (kalıcı) ve agriculture (tarım) kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. 1970'lerde Avustralyalı Bill Mollison ve David Holmgren tarafından temelleri atılan permakültürün amacı bitki, hayvan ve insanları doğa içerisinde bir araya getirerek bakımı kolay, istikrarlı ve kendi kendine yeten üretim sahaları oluşturmak. Permakültür, doğal ekosistemlerde gözlemlenen özellikleri taklit ederek kurulan bir model olmasından hareketle doğadan ilham alan tasarım modeli biyomimikri ile de yakından ilişkili.

Dersin İçeriği

Permakültür (Kalıcı tarım)

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://permateachers.eu/wp-content/uploads/2014/04/Permaculture%20Design%20Course%20Handbook.pdf

Notlar

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.putraining.com/wp-content/uploads/2020/12/Permaculture-Training-Manual.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeryüzüne Özen Gösterme eğitimi
ÖÇ02 İnsanlara Özen Gösterme eğitimi
ÖÇ03 Nüfus Sınır Getirme eğitimi
ÖÇ04 Dünyayı dünyaya geri vermek
ÖÇ05 Tüketime Sınır Getirme eğitimi
ÖÇ06 Üretim Fazlasının Paylaştırılması
ÖÇ07 Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi
ÖÇ08 Tarım alanıyla ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi anlamak
ÖÇ09 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
ÖÇ10 Tarımsal Ekoloji içerindeki canlıları tanıma.
ÖÇ11 Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek
ÖÇ12 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları öngörmek
ÖÇ13 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahip olmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 yaşam sistemlerinin, canlı cansız bütün varlıkların devamı ve çoğalması için gerekli koşulları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 gıda, barınak, eğitim, tatmin edici iş ve keyifli insan ilişkilerine sahip olarak sağlıklı bir şekilde var olmaları için gerekli kaynaklar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 tarımsal üretim sistemleri kurulması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 sürdürülebilir bir yaşam ve tarım Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Yağmur suyunun biriktirilmesi ve su ihtiyacı için kullanılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Gübreleme için kompost yapımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Yeşil Gübreleme Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikrobiyal Gübreleme Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Toprak sağlığı ve ürün verimliliği için birbirini dengeleyen ürünlerin bir arada yetiştirilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Hayvansal ve bitkisel üretimin aynı anda gerçekleştirilmesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Yaban hayatının korunması ve kendi iç dengesiyle devam etmesi için özel alanlar ayrılması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Yüksek biyolojik çeşitliliğin sağlanmasıyla zararlı böceklerle mücadele etmek için kimyasal kullanımına gerek kalmaması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Zararlı ot ve böceklerle mücadele için emek ve zaman harcanmaması nedeniyle işçilik masraflarının azalması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:51