Genel Bilgi
Kod | BAT132 |
Ad | Permakültür |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Permakültür, tanım olarak İngilizce permanent (kalıcı) ve agriculture (tarım) kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. 1970'lerde Avustralyalı Bill Mollison ve David Holmgren tarafından temelleri atılan permakültürün amacı bitki, hayvan ve insanları doğa içerisinde bir araya getirerek bakımı kolay, istikrarlı ve kendi kendine yeten üretim sahaları oluşturmak. Permakültür, doğal ekosistemlerde gözlemlenen özellikleri taklit ederek kurulan bir model olmasından hareketle doğadan ilham alan tasarım modeli biyomimikri ile de yakından ilişkili.
Dersin İçeriği
Permakültür (Kalıcı tarım)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://permateachers.eu/wp-content/uploads/2014/04/Permaculture%20Design%20Course%20Handbook.pdf
Notlar
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.putraining.com/wp-content/uploads/2020/12/Permaculture-Training-Manual.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeryüzüne Özen Gösterme eğitimi |
ÖÇ02 | İnsanlara Özen Gösterme eğitimi |
ÖÇ03 | Nüfus Sınır Getirme eğitimi |
ÖÇ04 | Dünyayı dünyaya geri vermek |
ÖÇ05 | Tüketime Sınır Getirme eğitimi |
ÖÇ06 | Üretim Fazlasının Paylaştırılması |
ÖÇ07 | Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi |
ÖÇ08 | Tarım alanıyla ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi anlamak |
ÖÇ09 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
ÖÇ10 | Tarımsal Ekoloji içerindeki canlıları tanıma. |
ÖÇ11 | Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek |
ÖÇ12 | Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları öngörmek |
ÖÇ13 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahip olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | yaşam sistemlerinin, canlı cansız bütün varlıkların devamı ve çoğalması için gerekli koşulları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | gıda, barınak, eğitim, tatmin edici iş ve keyifli insan ilişkilerine sahip olarak sağlıklı bir şekilde var olmaları için gerekli kaynaklar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | tarımsal üretim sistemleri kurulması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | sürdürülebilir bir yaşam ve tarım | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Yağmur suyunun biriktirilmesi ve su ihtiyacı için kullanılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Gübreleme için kompost yapımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Yeşil Gübreleme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrobiyal Gübreleme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Toprak sağlığı ve ürün verimliliği için birbirini dengeleyen ürünlerin bir arada yetiştirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Hayvansal ve bitkisel üretimin aynı anda gerçekleştirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Yaban hayatının korunması ve kendi iç dengesiyle devam etmesi için özel alanlar ayrılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Yüksek biyolojik çeşitliliğin sağlanmasıyla zararlı böceklerle mücadele etmek için kimyasal kullanımına gerek kalmaması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Zararlı ot ve böceklerle mücadele için emek ve zaman harcanmaması nedeniyle işçilik masraflarının azalması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |