Genel Bilgi
Kod | BAT248 |
Ad | Mezuniyet Çalışması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma konusunun belirlenmesi, araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, dispozisyon oluşturma, kaynak araştırması ve edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme ve yazım.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, belirli bir konuda öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Notlar
Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve planlama yeteneğine sahip olur. |
ÖÇ02 | Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilir. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilir. |
ÖÇ04 | Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinler arası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilir. |
ÖÇ05 | Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir. |
ÖÇ06 | Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar. |
ÖÇ07 | Değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilir. |
ÖÇ08 | Uygulama ve problem çözme konusunda kendini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 1 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 2 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 3 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 4 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 5 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 6 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
8 | Ara sınav | Ara sınava kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 7 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 8 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 9 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 10 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 11 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 12 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
15 | Deneme kurma/anket yapma/ inceleme yapma/gerekli hesap veya analizleri yapma 13 | Tarımsal uygulama yöntemlerine ilişkin genel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar yapılmış deneme/anket/analizlere çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 2 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |