Genel Bilgi
Kod | ECF110 |
Ad | Analitik Kimya Laboratuvarı I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi SABRİYE AYDINOĞLU (B Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kalitatif olarak anyon ve katyonların analizleri ilgili temel prensiplerin öğrenilerek uygulanma yeteneğinin kazanılması . Kantitatif analiz yöntemlerinden volumetri ve gravimetri bilgilerini kavrar ve uygulama becerilerine sahip olur.
Dersin İçeriği
Analitik Kimya 1 uygulama dersinin içeriği katyonları ve anyonların sistematik olarak kalitatif analizleri, klasik kantitatif analiz yöntemlerden volumetri ve gravimetrinin uygulamalarıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Aydinoglu S., Alptekin Ö, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Analitik Kimya I Laboratuvar Föyü
Notlar
D. Skoog, Analitik Kimyada Temel Kavramlar, Palme Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal Analiz Yöntemlerini Tanımlar |
ÖÇ02 | Yarı Mikro Kalitatif Analizde Kullanılan İşlemlerin Prensiplerini kavrar |
ÖÇ03 | Verilen Bilinmeyen Bir Numunede Katyonların ve Anyonların Nasıl Sistematik Olarak Gruplara Ayrırır ve tanımlar |
ÖÇ04 | Birinci grup katyonların tanınma testlerini uygular |
ÖÇ05 | İkinci grup katyonların tanınma testlerini uygular |
ÖÇ06 | Üçüncü grup katyonların kalitatif analizini yapar |
ÖÇ07 | Dördüncü grup katyonların tanınma testlerini uygular |
ÖÇ08 | Beşinci grup katyonların tanınma testlerini uygular |
ÖÇ09 | Kalitatif Analizde Katyon ve Anyonların Tanınma Reaksiyonlarını yazar |
ÖÇ10 | Analitik Kimya I dersinde Öğrendiği Çözünürlük, Çözünürlük Çarpımı gibi Kavramların uygulamada kullanır |
ÖÇ11 | Analitik Kimya I Dersinde Öğrendiği Temel Hesaplamaları Kullanarak Kullanılan Reaktiflerin hazırlar |
ÖÇ12 | Kantitatif analiz sonucunda elde ettiği verileri hesaplamalar. |
ÖÇ13 | Primer standartla ayarlama işlemini uygular. |
ÖÇ14 | Elde ettiği nicel sonuçlarının anlamlılığını grup olarak değerlendirir. |
ÖÇ15 | Yarı Mikro Kalitatif Analizde Kullanılan İşlemlerin uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Laboratuvar Tanıtımı ve Laboratuvarda Kullanılan Teknikler | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | I. Grup Katyonların Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
3 | II. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | III. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | IV. ve V. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | I. Grup ve II. Grup Anyonların Kalitatif Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | III., IV. ve V. Grup Anyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuvvetli Asit-Baz Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
10 | Zayıf Asit-Baz Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Karmaşık- Asit Baz Sistemlerinin Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Kompleks Oluşum Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | İndirgenme-Yükseltgenme Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | Çöktürme Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Gravimetrik Analiz | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |