Genel Bilgi
Kod | ECS106 |
Ad | Teknoloji ve Bağımlılık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Halide Begüm UTKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilişim teknolojileri bağımlılığının etkilerinin olası zararlarının bertaraf edilmesi ve bu teknolojilerin kontrollü kullanımının sağlanması
Dersin İçeriği
Bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı, Teknoloji bağımlılığının düzeyleri, nedenleri, belirtileri, Teknoloji bağımlılığının iş, okul, sağlık ve ev yaşantılarına olumsuz etkileri, Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için yapılması gerekenler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Notlar
Alanda ulusal ve uluslararası güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı kavramlarını anlar. |
ÖÇ02 | Teknoloji bağımlılığının nedenleri ve düzeylerini bilir. |
ÖÇ03 | Teknoloji bağımlılığının etkilerini bilir. |
ÖÇ04 | Teknoloji bağımlılığından kurtulma yollarını bilir. |
ÖÇ05 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili araştırmaları takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı kavramları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Teknoloji bağımlılığının düzeyleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Teknoloji bağımlılığının nedenleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Teknoloji bağımlılığı belirtileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Teknoloji bağımlılığının ev yaşantısına etkileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Teknoloji bağımlılığının okul yaşantısına etkileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Teknoloji bağımlılığının iş yaşantısına etkileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Teknoloji bağımlılığının sağlık üzerine etkileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sosyal medyanın bağımlılığa etkisi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için ne yapmalı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili araştırmalar I | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili araştırmalar II | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili araştırmalar III | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Teknoloji bağımlılığı ile ilgili araştırmalar IV | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |