ECS215 Bitkilerle Tedavinin Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS215
Ad Bitkilerle Tedavinin Tarihi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
Dersin Öğretim Elemanı Özgür KIRAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geçmişten günümüze bitkilerle tedavinin modern eczacılığa katkısını aktarmak

Dersin İçeriği

Prehistorik dönemden günümüze bitkilerle tedavinin tarihi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Çukurova tıp tarihi kitabi De materia medica

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Prehistorik dönemde bitkilerle tedaviye dair teorileri öğrenir.
ÖÇ02 Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedaviye dair yazılı metinler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Anadolu'da bitkilerle tedavi konusunda yazılmış eserler ve yazarları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Dioskorides ve eseri De Materia Medica'nın bitkilerle tedaviye tarihsel süreçteki katkısını öğrenir.
ÖÇ05 Bitkilerle tedaviye dair Arapça yazılmış eserler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 İbn-i Sina ve eseri El Kanun Fit-Tıb hakkında bilgi sahibi olur, ortaçağda bitkilerle tedaviye katkısını öğrenir.
ÖÇ07 Etnobotanik çalışmaların modern eczacılığa katkısını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Prehistorik dönem Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Prehistorik dönemde bitkilerle tedaviye dair teoriler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedavi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 geçmişte bazı medeniyetlerde bitkilerle tedavi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Farklı medeniyetlerde bitkilerle tedavi 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Pedanius Dioscorides Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Dioskorides ve eseri De Materia Medica Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 De Materia Medica Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bitkilerle tedaviye dair Arapça yazılmış eserler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Arapça tedavi üzerine eserler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İbn-i Sina Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 El Kanun Fit-Tıb Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Etnobotanik çalışmalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Etnobotanik çalışmaların modern eczacılığa katkısı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 02:13