Genel Bilgi
Kod | PSI323 |
Ad | Ergenlik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni araştırmalar ışığında ergenlik dönemini kapsamlı olarak incelemeyi amaçlar
Dersin İçeriği
Yaşam koşullarında hızla meydana gelen değişimler çerçevesinde, Ergenlikle ilgili gelişimsel süreçleri, dönemin özelliklerini ve olası sorunlarla ilgili konuları içerir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ergenlik (2020). John W. Santrock ve McGraw-Hill. Çev (Ed.): Sağkal ve Ozan, Nobel Yayıncılık, Ankara
Notlar
Yaşam Boyu Gelişimin Keşfi (2021). Robert S. Feldman. Çev (Ed.): Çengiz Şahin, Nobel Yayıncılık, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ergenlik dönemi gelişiminin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Gelişimin incelenmesi ilişkili temel bilimsel yöntem ve araştırma desenlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Katılımla gelen özelliklerin çevre ile etkileşiminin ergenin gelişimi üzerine etkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Ergenin fiziksel, duygusal, bilişsel gelişimindeki kritik süreçleri kavrar. |
ÖÇ05 | Gelişim kuramlarını Ergenlik dönemi bağlamında karşılaştırır, özelliklerini açıklar |
ÖÇ06 | Ergenlik döneminin fiziksel, bilişsel ve psikososyal özelliklerinin etkileşimini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Ergenin genel ruhsal sağlığa ilişkin duyarlılık gösterir. |
ÖÇ08 | Ergenin olası uyum ve davranış sorunlarına psikolojik destek konusunda etkinleşir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içeresinde ergenlik algısı | Kütüphane, İnternet taraması | |
2 | Ergenliğin biyolojik temelleri | Kütüphane, İnternet taraması | |
3 | Ergenlikte bilişsel gelişim | Kütüphane, İnternet taraması | |
4 | Ergenlikte benlik gelişimi | Kütüphane, İnternet taraması | |
5 | Ergenlikte cinsel gelişime ilişkin süreçler | Kütüphane, İnternet taraması | |
6 | Ergenlikte akran ve romantik ilişkiler-1 | Kütüphane, İnternet taraması | |
7 | Ergenlikte akran ve romantik ilişkiler-2 | Kütüphane, İnternet taraması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ergenlikte aile ile ilişkiler | Kütüphane, İnternet taraması | |
10 | Ergenlikteki olası uyum sorunları | Kütüphane, İnternet taraması | |
11 | Ergenlikte riskli davranışlar-1 | Kütüphane, İnternet taraması | |
12 | Ergenlikte riskli davranışlar-2 | Kütüphane, İnternet taraması | |
13 | Ergenlikte psikososyal destek-1 | Kütüphane, İnternet taraması | |
14 | Ergenlikte psikososyal destek-2 | Kütüphane, İnternet taraması | |
15 | Genel değerlendirme | Kütüphane, İnternet taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane İnternet taraması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane İnternet taraması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |