Genel Bilgi
Kod | PSI441 |
Ad | Bilişsel Gelişim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ŞÜKRAN OKUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, erken çocukluk döneminde temel gelişimsel alanlardaki gelişimsel süreçler ve bu süreçlerin öneminin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, dil, bellek, zihin kuramı, yönetici işlev becerileri gibi gelişimsel alanlarda bebeklikten itibaren erken çocukluk döneminde yaşanan gelişimsel süreçler, bu gelişimsel alanlarda kullanılan teorik yaklaşımlar ve araştırma yöntemlerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Aklın Çocuk Hali: Zihin Gelişimi Araştırmaları (Aylin Küntay, Çağla Aydın, Deniz Tahiroğlu, Tilbe Göksun) - Koç Üniversitesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bebeklikten itibaren gerçekleşen gelişimsel süreçlere hakim olur. |
ÖÇ02 | Bilişsel gelişimdeki temel kuramları açıklar. |
ÖÇ03 | Bilişsel gelişimin daha sonraki gelişimsel süreçlere olan etkisine dair fikir sahibi olur. |
ÖÇ04 | Çeşitli bilişsel süreçlerin değerlendirilmesine yönelik araştırma yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ05 | Bebeklik döneminde gerçekleşen bilişsel becerileri açıklar. |
ÖÇ06 | Bilişsel gelişimin biyolojik temellerine dair fikir sahibi olur. |
ÖÇ07 | Çevresel faktörlerin bilişsel süreçlere etkisini açıklar. |
ÖÇ08 | Ebeveynlik davranışlarının bilişsel gelişim üzerine etkisini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders programının ve dersin beklentilerinin açıklanması | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
2 | Bilişsel Gelişime Giriş | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
3 | Bilişsel Gelişimin Biyolojik Temelleri | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
4 | Kuramsal Yaklaşımlar | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
5 | Bebeklik Döneminde Bilişsel Süreçler | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
6 | Dikkat ve Bellek Gelişimi | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
7 | Dil Gelişimi | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Zihin Kuramı | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
10 | Yönetici İşlevler | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
11 | Zeka | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
12 | Ebeveynliğin Bilişsel Süreçlere Etkisi | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
13 | Sosyoekonomik Faktörler ve Çevrenin Etkisi | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
14 | Öğrenci sunumları 1 | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
15 | Öğrenci sunumları 2 | Kitap ve makaleden ilgili kısmı okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |