Genel Bilgi
Kod | FZK416 |
Ad | Deneysel Fizik ve Ölçme Yöntemleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ayhan ATIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ayhan ATIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bölümümüzde yapılan çalışmalar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını ve bir öğretim üyesi gözetiminde bir araştırmanın/deneyin/gözlemin/simülasyonun parçası olarak iş yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler öğretim üyeleri ile 2-4 haftalık deneysel çalışmalar yapar, sonuçlarını bir rapor halinde sunarlar. Yapılacak deneyler her dönem başında ilan edilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yoğunluk Fonksiyonel Teorisi: Pratik Bir Giriş, Çev. Ed. Sezgin Aydın, Nurettin Körözlü, nobel, 2012.
Notlar
X-ışınları Kristalografisi, Mehmet Kabak, Bıçaklar Kitabevi, 2004. Katıhal Fiziğine Giriş, C. Kittel, Çev. Gülsen Önengüt, Demir Önengüt, Palme Yayıncılık, 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deney tasarlamayı kavrar. |
ÖÇ02 | Grafik çizmeyi, hata hesabı yapmayı anlar. |
ÖÇ03 | Bir deneyi sonuna kadar yapar ve sonuçlarını rapor eder. |
ÖÇ04 | Rapor hazırlamayı kavrar. |
ÖÇ05 | Grup çalışması yapmanın önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Deney ile teori arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ07 | Yapılan bir çalışmayı başkalarına nasıl aktaracağını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı ve ölçme, değerlendirme, grafik çizme, hata hesabı ile ilgili temel bilgiler | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | 1 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | 2 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | 3 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | 4 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | 5 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | 6. Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | 7 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | 8 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | 9 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | 10 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | 11 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | 12 Çalışma: Deney/gözlem/simulasyon ile ilgili temel teorik bilgiler, Deneyin yapılması, raporların hazırlanması ve teslim edilmesi (devam) | Ders kitabından, dağıtılan materyallerden ilgili konu çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Genel tekrar, eksikliklerin giderilmesi | Tekrar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |