Genel Bilgi
Kod | FZK308 |
Ad | Temel Elektronik Lab |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, analog ve dijital elektronik devreleri kurmak ve uygulamalı olarak analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Temel Elektrik Devreleri, Thevenin Teoremi, Kapasitif Reaktans, İndüktif Reaktans, Alternatif Devreler, Diyot Doğrultucular, Analog-Dijital Geçitle, Karşılaştırıcılar, Toplayıcılar, Veri Seçiciler (Multiplexer), Kod Çözücü (Decoder)-Kodlayıcı (Encoder), Flip-Floplar, D-Mandalı (Latch), Yedi Parçalı Gösterge
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Derste not tutulacaktır. Anlatılan konulara ait kitap bölümleri PDF dosyası verilecektir
Notlar
Ders kaynaklarının İnternet üzerinde google aracılığıyla ile araştırılmalıdır Course resources should be research via google on Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik devreleri ve Thevenin Teoremini tanımlar |
ÖÇ02 | Kapasitif ve endüktif reaktans tanımlar |
ÖÇ03 | Alternatif akım devreleri kurar |
ÖÇ04 | Diyot doğrultucu devreleri kurar |
ÖÇ05 | Analog-dijital geçitler devreleri kurar |
ÖÇ06 | Karşılaştırıcı ve toplayıcılar devreleri kurar |
ÖÇ07 | Veri seçicilerini (Çoklayıcılar) kurar |
ÖÇ08 | Kod çözücüleri ve kodlayıcıları analiz eder. |
ÖÇ09 | Flip-Floplar devresini kurar ve çalıştırır |
ÖÇ10 | D-Mandalını kurar ve çalıştırır |
ÖÇ11 | Yedi parçalı göstergeyi tanımlar ve deneyler yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrikdevreleri | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Thevenin Teoremi, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Kapasitif Reaktans, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | İndüktif Reaktans, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Alternatif Devreler, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Diyot Doğrultucular, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Analog-Dijital Geçitler, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Karşılaştırıcılar, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Veri seçiciler | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Kod çözücü | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Kodlayıcı | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Flip-Floplar | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | D-Mandalı | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Yedi parçalı gösterge | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |