Genel Bilgi
Kod | FZK303 |
Ad | Elektromanyetik Teori I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FARUK KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Vektör cebri, vektör diferansiyel operatörler, elektrik alan, dielektrik ortam, polarizasyon, poisson ve laplace denklemleri, sınır değer problemleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Notlar
Elektromanyetik Teori, Gazi Kitabevi, Gerald L. Pollack
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vektör analizi işlemlerini yapar |
ÖÇ02 | Diferansiyel ve integral hesap yapar |
ÖÇ03 | Coulomb yasasını açıklar |
ÖÇ04 | Elektrik alan hesaplar |
ÖÇ05 | Elekrik potansiyel hesaplar |
ÖÇ06 | Özel teknikler ile potansiyel hesaplar |
ÖÇ07 | Possion denklemini kavrar |
ÖÇ08 | Laplace denklemini kavrar |
ÖÇ09 | Elektrostatikte Sınır değer problemlerini çözer |
ÖÇ10 | Dielektrik ortamlarda elektrostatik'i açıklar |
ÖÇ11 | Kutuplanma kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektör Analizi, Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Diferansiyel Hesap, Entegral Hesap, Eğrisel Koordinatlar, Dirac-Delta Fonksiyonu | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Elektrik Potansiyel | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Durgun Elektrikte İş ve Enerji,iletkenler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Laplace Denklemi, Görüntü Yöntemi | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Değişkenlerin Ayrımı, dik koordinatlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değişkenlerin Ayrımı,küresel koordinatlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çok Kutup açılımı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kutuplanma, Kutuplanmış Bir Cismin Elektrik Alanı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrik Yer Değiştirme Vektörü, Doğrusal Davranışlı Dielektrikler. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji-(devamı) | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar ve uygulama | Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışma 15 Tekrar ve uygulama kitapta ilgili bütün bölümler ve daha önce yapılan uygulamalar tekrarlanmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |