Genel Bilgi
Kod | HKU246 |
Ad | Hukuk Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hukuk etik ilişkisinin sadece ilkelerden ibaret olmadığını kavramak,
Dersin İçeriği
Etik ahlak ayrımı, İlkelerin hukuk etik ilişkisindeki yeri, bağlamı etiğe uygun değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İoanna Kuçuradi, "Etik", Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, İoanna Kuçuradi, İnsan ve DeğerleriTürkiye Felsefe Kurumu Yayınları,
Notlar
Zeynep İspir, "Bülbülü Öldürmek ve Hukukçunun İşi Bağlamında Değerli Eylem Olanağı"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ahlak ve etik kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Değerve değerler kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Hukuk etik ilişkisinin sadece ilkelerden ibaret olmadığını kavramak, |
ÖÇ04 | bağlamı etiğe uygun değerlendirme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | etik ve ahlak ayrımı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | etik ve ilkeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | hukuk ve ilkeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | bağlam ve etik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | bağlam ve ilkeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yargı Etiğine Giriş: | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hakimlik ve değerlendirme sorumluluğu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Karar inceleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | yeniden karar yazma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bağlamı etiğe Uygun değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İhtimam etiği ve Hukuk | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İhtimam Etiği v Hukuk ve bağlam | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İhtimam etiği ve karar inceleme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İhtimam etiği ve yönetim | okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |