Genel Bilgi
Kod | GZT205 |
Ad | Temel Fotoğrafçılık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı,amatör fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramların kazanılması, fotoğraf tarihiyle ilgili temel bilgi edinilmesi ,fotoğrafla ilgili malzemelerin tanınması ve bunların kullanım becerisinin kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği
Fotoğraf makinelerinin değişik ölçütlere göre sınıflandırılması, fotoğrafik görüntünün tarihi, fotoğraf makinesi parçaları, diyafram ve örtücü özellikleri, objektif ve türleri, ışık, pozlama modları, filmler, özellikleri ve yapıları, dijital fotoğrafçılık, yardımcı fotograf aksesuarlar ve flaş kullanımı, görsel kompozisyon.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Basın Fotoğrafçılığı Pierre - Jean Amar Kırmızı Yayınları.Kontrast Sayı 23, Mayıs-Haziran 2011 / Basın Fotoğrafçılığı .https://drive.google.com/file/d/1yc3TmSl3yf8ghniBR4bdrqQOC3TTD-Si/view. Basında Fotoğrafçılık, Suat Sezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay.
Notlar
Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanır. |
ÖÇ02 | Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilir. |
ÖÇ03 | Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilir. |
ÖÇ04 | Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilir. |
ÖÇ05 | Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilir. |
ÖÇ06 | Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihcesi. | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Fotoğraf Makineleri: Film boyutuna, Bakaç sistemlerine, Netleme sistemlerine göre | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dijital Fotoğraf Makineleri | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Objektif, Objektif Çeşitleri | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Diyafram, Enstantene, Iso | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fotoğraf Makinesi Modları, Fotoğraf Makinesi Aksesuarları | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Fotoğrafçılıkta Işık ve Filtreler | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fotoğrafta Kompozisyon | A'dan Z'ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu, Say Yayınları. Temel Fotoğrafçılık, İstanbul Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Onur Akyol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Basın Fotoğrafçılığı | Basın Fotoğrafçılığı Pierre - Jean Amar Kırmızı Yayınları.Kontrast Sayı 23, Mayıs-Haziran 2011 / Basın Fotoğrafçılığı .https://drive.google.com/file/d/1yc3TmSl3yf8ghniBR4bdrqQOC3TTD-Si/view. Basında Fotoğrafçılık, Suat Sezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Fotoğraf uygulaması için stüdyo çekimleri. | A' dan Z' ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu. Say Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Fotoğraf uygulaması için dış mekan çekimleri | A' dan Z' ye Fotoğraf, Özer Kanburoğlu. Say Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Basın fotoğrafçılığı uygulamaları için konu seçimi | Haber araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Basın fotoğrafçılığı uygulamaları | Planlama, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma,araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,20 | ||
AKTS | 4 AKTS |