Genel Bilgi
Kod | GZS301 |
Ad | DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital medyanın kullanım alanlarını ve kullanım amaçlarını, dünyadan ve Türkiyeden örnekler üzerinden ortaya koymak ve dijital medya araçları ve platformları üzerinden uygulama yapmaktır. Dijital medyanın önemli bir parçası olan sosyal medya reklamcılığı ve e-posta reklamcılığı konularında gerçek hayattan markalar üzerinden uygulama yapılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Derste öncelikle müşteri yolculuğu, hedef müşteri analizi, pazarlama amaç ve hedefi belirleme konuları ele alınır. Sosyal medya pazarlaması Facebook ve Instagram üzerinden uygulamalı olarak açıklanır. E-posta pazarlaması konusu incelenir. Sosyal medyada kriz yönetimi de incelenir. Bir markanın sosyal medya stratejisini ve taktiksel planını belirleme ve seçilmiş sosyal medya platformları üzerinden gerçeğe uygun içerikler üretme pratiği kazandırılır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Manovich, L. (2014). “Medya Nasıl Yeni Medya Oldu?” içinde İletişim Tarihi, Teknoloji, Kültür, Toplum, (Ed: D. Crowley ve P. Heyer). Siyasal Kitabevi, İstanbul. (s.467-471)
Notlar
Binark, M. (ed.) (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yay., İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal medya araç ve platformlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ02 | Farklı sosyal medya platformları için pazarlama stratejisi ve taktikleri tasarlar. |
ÖÇ03 | Belirli bir sosyal medya platformu için içerik geliştirir. |
ÖÇ04 | Etkili sosyal medya pazarlama kampanyaları geliştirir. |
ÖÇ05 | Sosyal medya pazarlama kampanyalarının sonuçlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Küresel dijital medya raporları | Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme | Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sosyal medya stratejisi ve taktikleri geliştirmek | Schaffer, Neal (2013). Maximize Your Social. New Jersey: John Wiley and Sons. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler I | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | En iyi sosyal medya kampanyalarından örnekler II | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Facebook Reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Instagram reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Facebook ve Instagram Reklamcılığında Bütçe | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | E-posta reklamcılığı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sosyal medyada kriz yönetimi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |