GZT312 İŞ GÜVENLİĞİ

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT312
Ad İŞ GÜVENLİĞİ
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AYTEN ESER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalışma alanlarında yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği

İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, medya emekçilerinin bilmesi gereken mevzuat.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yönetmelikler, Tüzükler

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İş güvenliği ve işçi sağlığı ile ilgili temel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Mevzuat uygulamalarını bilir.
ÖÇ03 İş kazalarından korunma yöntemlerini bilir.
ÖÇ04 Meslek Hastalıklarından korunma yöntemlerini bilir.
ÖÇ05 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili eğitimsel risk faktörlerini tanımlayabilir.
ÖÇ06 İşverenlerin iş güvenliği bakımından sorumluluklarını bilir.
ÖÇ07 Risk değerlendirme metotlarını uygulayabilir.
ÖÇ08 Fiziksel Risk etmenlerini tanımlayabilir
ÖÇ09 Kimyasal Risk etmenlerini tanımlayabilir
ÖÇ10 Biyolojik Risk etmenlerini tanımlayabilir
ÖÇ11 Çalışma ortamında ortam gözetimi yapabilir.
ÖÇ12 Ergonomik çalışma faktörlerini tanımlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, tanımı ve kapsamı. Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İş kazaları ve meslek hastalıklarının ekonomik boyutu, işletmeler açısından önemi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tehlike ve risk kavramları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Önleyici İSG yaklaşımının unsurları: Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kişisel koruyucu donanımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İş sağlığı ve güvenliğinde iş kazaları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının sorumlulukları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının görevleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Medya çalışanlarının yükümlülükleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sektörde karşılaşılan iş kazalarının tartışılması Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sektörde karşılaşılan iş kazalarının önlenmesi Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Risk analizi örnekleri Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 11:06