GZS409 MEDYA PLANLAMASI

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS409
Ad MEDYA PLANLAMASI
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÜLNUR KAPLAN ESEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders siyasal iletişim, sağlık iletişimi, halkla ilişkiler kampanyalarında verilecek olan reklamlar için medya planlanmasının eleştirel düşünebilme yetisi doğrultusunda yapılabilmesi için gerekli kavram ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders medya planlamasında kullanılan, izleyici ratingleri, medya paylaşımı, ulaşma sayısı ve frekans ve ağırlıklı rating gibi temel matematiksel kavramlara ilişkin bilgileri içermektedir. Mesaj taşıyıcı olan gazeteler, dergiler, televiyon, radio, dış mekan ilanı,telefon ve internet gibi çeşitli mecraların güçlü ve zatıf yönleri ders kapsamında tartışılmaktadır. Derste aynı zamanda stratejik medya planlamasına ilişkin bileşenler, medya ilişkileri, reklam verme, medja stratejileri ve taktikleri hakkında temel bilgiler verilmektedir. Ders kapsamına güncel stratejik medya planlamalarının yapılmasını sağlayan bir yazılım kullanılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sissors, J. Z. & Baron, R. B. (2008). Medya Planı Nasıl Hazırlanır?. Melisa Kesmez (Çev.), İstanbul: MediaCat.

Notlar

Konuyla İlgili Elektronik Kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya planlamasında kullanılan temel matematiksel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Medya planlamasında farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Medya planlamasında hedefe yönelik stratejiler ve taktikler geliştirir.
ÖÇ04 Hedef kitleye yönelik stratejiler oluşturabilir ve bütçe dahilinde optimum etki yaratacak planlama yapar.
ÖÇ05 Veri setlerini amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demografik, teknolojik ve ekonomik değişimler. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve bağlantıların planlanması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Medya ve hedef kitle büyüklüğünün tahmin edilmesi (HUT/PUT, Rating, paylaşım, GRP). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Medya seçimi ve hedef kitleye etkisinin tahmin edilmesi (ulaşma sayısı, frekans, CPM/CPP ve VPVH). Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Medya Stratejisi: hedef kitlenin kavranması, bağlantıların planlanması ve rekabetin anlaşılması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Satış analizleri ve Coğrafyaya ilişkin stratejiler (BDI/CDI/MSI), Stratejilerin planlanması ve ölçülmesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Mecralar arası karşılaştırmalar, farklı mecraların güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Mecra satın alma: ön ödemelerin pazarlığı aşaması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Ulusal ve spot Pazar aktivitelerinin birleştirilmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Medya Planlaması: Hedefler, stratejiler, ve plan oluşturma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Verilerin amaçlanan hedeflere ulaşmak için kullanımı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Stratejik planlamada ücretli ve ücretsiz mecraların bir arada kullanımı ve bütçenin yapılandırılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje Hazırlama Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Çalışması Proje Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenmiş Konular Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 11:12