Genel Bilgi
Kod | GZT404 |
Ad | STAJ DEĞERLENDİRME |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medya ve kurumsal iletişim endüstrilerinde deneyimsel öğrenim fırsatları sağlamak.
Dersin İçeriği
Staj koşulları ve gerekliliklerinin anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
3. Sınıf sonrası başvurmak
Kaynaklar
BEKTAŞ, M., & TUĞAY, O. (2016). Sosyal Bilimler Alanında Staj Çalışmasının Yeri ve Önemini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya Isletme Fakültesi Dergisi, 8(2).
Notlar
COŞKUN, M., & GÜRER, M. İletişim Eğitiminde Staj Gerçeği-Sektör, Eğitim Kurumu Saha Çalışması. Selçuk İletişim, 13(2), 942-966.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Profesyonel iş yaşamının zorluklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Ekip ile çalışma pratiği gerçekleştirip bu konuda öğrendiklerini, kolay ve zor taraflarını açıklar. |
ÖÇ03 | Sektörde bulunan biri olarak iletişim ağını genişletir ve yeni kişiler tanır. |
ÖÇ04 | Eğitim hayatında öğrendiği uygulamaları sahada nasıl uyguladığını öğrenir ve açıklar. |
ÖÇ05 | İş yaşamı için yeni kararlar almak için planlarını tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Staj yapılabilecek firmalar hakkında bilgi verme | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Staja başlanması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İş süreçlerinin takip edilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Staj yapanlardan bilgi alınması 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş süreçlerinin takip edilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş süreçlerinin takip edilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Staj yapanlardan bilgi alınması 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Karşılaşılan zorlukların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 1 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 2 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Stajın sağladığı kazanımların değerlendirilmesi 3 | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Staj dosyasının teslim edilmesi | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |