Genel Bilgi
Kod | GZS414 |
Ad | YARATICI ENDÜSTRİLER VE UYGULAMALARI |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yaratıcı Endüstrilerin ve Kültür Endüstrilerinin gelişimini bir fikir ve kavram olarak izlemek ve dijital bağlantılı çağdaş dünya ile ilişkilerindeki önemli noktaları belirlemektir. Dersin İçeriği Farklı bilim alanlarından gelen çok sayıda kavram tartışılacaktır: iletişimin
Dersin İçeriği
Farklı bilim alanlarından gelen çok sayıda kavram tartışılacaktır: iletişimin ekonomi politiği, kültürel çalışmalar, sosyoloji vb.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
TÜİK (2020), “Kültür Ekonomisi ve Kültürel İstihdam İstatistikleri 2020”,
Notlar
Binark, M. (2019). Kültürel diplomasi ve Kore dalgası Hallyu – Güney Kore’de sinema endüstrisi, K-Dramalar ve K-Pop. Ankara: Siyasal Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi varlıklar olarak iletişim endüstrilerinin doğasını anlayabilir. |
ÖÇ02 | Para ve güç hakkında tartışma yürütmek için iletişimi, özellikle kitle iletişimini nasıl kullandığımızı anlar. |
ÖÇ03 | İletişim ve medya kurumları hakkında etkili yazılar yazar. |
ÖÇ04 | İletişim metinlerinin ekonomiyi canlandırma biçimlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | İletişim kurumları ve ekonomik organizasyon için alternatif olasılıkları tanır. |
ÖÇ06 | Kültür politikalarını ve yaratıcı endüstriler / kümelenme politikalarını analiz edebilir. |
ÖÇ07 | Yeni iş modelleri icat eder ve kültürel ürünleri üretim riski açısından analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Kültür Endüstrileri Teorisi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Medyada yeniden üretilebilirlik tarihi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dijital çağda kültür endüstrilerinin gelişimi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kültür endüstrileri alanında yoğunlaşma | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yaratıcı endüstriler ve kültürel endüstrileri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yaratıcı endüstri olarak eğitim | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcı ve kültürel endüstriler alanındaki politikalar | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Modeller, Pazara Karşı Kamu Yararı, Telif Hakkı | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Değişen Kitle, Emek, Yayıncılık | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Reklamcılık | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ağlar ve Enformasyon | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Televizyon ve Film | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Müzik ve Video Oyunları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |