ZTP332 Mesleki İngilizce II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP332
Ad Mesleki İngilizce II
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ali Galip ÖNAL


Dersin Amacı

Hayvansal bilim alanında olan öğrencilere CV hazırlama, alan ile ilgili kısa metinler hazırlayarak sunum yapabilecek beceri kazandırmaktır

Dersin İçeriği

How to write an passage, how to write and prepare a CV, making a presentation, How to write and prepare a seminar. Examples of a correctly prepared Graph and Table, Guidelines for writing in the field of Animal Science in Professional English II Course

Dersin Ön Koşulu

Temel ingilizce gramer bilgisine sahip olmak

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Zooteknide Teknik Terimler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvan bilimindeki pasajları okuyabilme
ÖÇ02 Cümleleri anlayabilme
ÖÇ03 Konu cümlelerini ve anahtar kelimeleri bulabilme
ÖÇ04 Pasaj çevirileri yapabilen
ÖÇ05 Genel Zootekni terimlerini bilebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beyin fırtınası teknikleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Akademik Yazım İlkeleri-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akademik Yazım İlkeleri-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akademik makale yazımı-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Akademik makale yazımı-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sonuç ve tartışmaların yazımı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Akademik yazımlarda kaynak gösterimi-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akademik yazımlarda kaynak gösterimi-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Akademik yazımda amaç beyanı Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Akademik yazım örnekleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 CV nasıl hazırlanır Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Resmi e-posta gönderme ilkeleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Zooteknide teknik terimler-1 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Zooteknide teknik terimler-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 2 4
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS