Genel Bilgi
Kod | OMZ316 |
Ad | Otomotiv Mühendisliği Projesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HASAN SERİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HASAN SERİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye araştırma yapma, proje tasarlama ve sunum yapma becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmak,ilgili öğretim üyesi ile haftalık olarak toplantı yapmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bosch Automotive Handbook-Robert Bosch GmbH
Notlar
Internet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sunum ve tasarım yapabilme yeteneği kazanır |
ÖÇ02 | Araştırma yeteneği kazanır |
ÖÇ03 | Tasarım parametrelerini belirler |
ÖÇ04 | Maliyet analizi yapar |
ÖÇ05 | Proje yönetimi yapar |
ÖÇ06 | Takım çalışmasını öğrenir |
ÖÇ07 | Proje sunmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Konularınını Belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
6 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları -12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İlgili konu ile literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları-13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |