OMZ427 Bitirme Tezi

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OMZ427
Ad Bitirme Tezi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye proje üretme ve sunum yapma becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

Tez konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları

Dersin Ön Koşulu

Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Literatürde yer alan kaynaklar, kitaplar, makaleler

Notlar

İlgili kütüphane siteleri, dergiler, kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kendi başına proje yapma becerisini kazanır.
ÖÇ02 Bir mühendislik konusu hakkında teorik bilgiye nasıl ulaşacağını öğrenir.
ÖÇ03 Edindiği teorik bilgiyi pratiğe çevirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Çalışmalarını ve bulgularını raporlama becerisi kazanır.
ÖÇ05 Çalışmalarını ve bulgularını sunum becerisi kazanır.
ÖÇ06 Tasarım ve imalat konularında gerçek hayatta karşılaşılan problemleri tanımlar.
ÖÇ07 Tasarım ve imalat konularında gerçek hayatta karşılaşılan problemleri tartışır.
ÖÇ08 Otomotiv sektöründeki firmalarla iş birliği içerisinde çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusuyla ilgili literatür taraması ve düzenli gelişme toplantıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Bitirme ödevi konusu belirlenmesi ve seçimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez konusu tanımı ve iş planı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Kaynak araştırmasının öğrenilmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Konuyla ilgili literatür taraması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Tez çözüm yönteminin belirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Tezin deneysel aşamalarını hazırlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmasının deney sistemlerini tasarlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Çalışmanın testlerini gerçekleştirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tez deneylerinin analizini yapma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Çalışma sonucu ortaya çıkan verileri toplama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Elde edilen dataları anlamlı bir şekilde yorumlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tez yazım kurallarına uygun verileri yazıya dökme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Tezin son hali verilmeden detaylı kontrolü Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Proje değerlendirmesi Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Proje sunumunun yapılması Literatür taraması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.02.2024 03:24