ICM124 Yapı Bilgisi 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM124
Ad Yapı Bilgisi 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çatı ve merdiven analizi, tasarımı ve yapımı için gerekli bilgilerin ve detaylandırma ilkelerinin verilmesi.

Dersin İçeriği

Çatılar (az eğimli ve eğimli) ile düşey sirkülasyon elemanları (rampa, merdiven, yürüyen merdiven, asansör) konularını içeren kavramlar, tanımlamalar, sınıflandırmalar, özellikler, yapım kuralları ve genel bağlantı sorunları. Merdiven, korkuluk ve basamak konstrüksiyonları, çatı konstrüksiyon türleri, örtü malzemeleri, uygulama ve stüdyo çalışması. Her bir yapı bileşeni ve elemanının analizi ve tasarım.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Oymael, S. 2015, Yapı Bilgisi 1, Birsen Yayınevi, İstanbul. / Oymael, S. 2015, Yapı Bilgisi 2, Birsen Yayınevi, İstanbul. / Oymael, S. 2015, Yapı Bilgisi 3, Birsen Yayınevi, İstanbul. / Şahinler, O., Kızıl, F., Yapı-Endustri Merkezi. (2013). Mimarlıkta teknik resim. Istanbul: YEM Yayın. /Ching, F. D. K., Adams, C., Tagmat, T. S. (2006). Çizimlerle bina yapım rehberi. İstanbul: YEM. / Eldem, S. H., Soygeniş, M. (2005). Yapı 1-2-3-4. İstanbul: Birsen Yayınevi. Brooker, G., Stone, S. (2016). Form and structure in interior architecture.

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevreleme sistemleri ile ilgili temel kavramları, boyutsal koşulları ve yapım ilkelerini öğrenebilecektir. Bu elemanların taşıyıcı sistemini ve malzemelerini, alt sistemini ve malzemelerini açıklar.
ÖÇ02 Yapı elemanlarının düzenlenmesini belirleyen etmen ve gereksinmeleri açıklar.
ÖÇ03 Yapı elemanlarını alt sistem ve malzemeleri, taşıyıcı sistem ve malzemeleri ile ilişkilendirerek açıklar.
ÖÇ04 Yapı elemanlarının tasarımı ve yapımı ile ilgili kuralları dikkate alarak bu elemanların konstrüksiyonunu ayırt eder.
ÖÇ05 Düşey sirkülasyon sistemlerini malzeme ve kuruluş yöntemlerine göre tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, içeriği, çatılar ile ilgili genel kavramlar ve sınıflandırma. Eğimli çatılar, oturtma ahşap çatılar ve çatı makası kavramı. Ahşap çatı konstrüksiyonları ve bağlantılar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Asma ahşap çatılar ve konstrüksiyonlar, Destekli sistemler, karma sistemler ve bağlantıları. Ahşap kafes sistemler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Çelik çatılar, eğimli betonarme çatılar, soğuk ve sıcak çatı kavramları. Çatılarda örtü konstrüksiyonları. Tenekecilik işleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Çatıların plandaki geometrik şeklinin bulunması. (Kırma çatı çözümleri). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Az eğimli çatılar ile ilgili genel kavramlar ve sızdırmazlık kavramı. Sınıflandırma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Az eğimli çatılarda eğimli yüzeylerin oluşturulması ve su alma yerleri. İşlev ve gereksinmelere bağlı olarak çatı konstrüksiyonu. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Az eğimli çatıyı oluşturan yapısal katmanlar ve malzemeleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Spesifik, geleneksel, ters konumlu, geliştirilmiş çatı çözümleri. Bitki çatı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Çağdaş çatı sistemleri. Yüzeysel, uzay-kafes, asma-germe, şişirme örtü strüktürleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Düşey sirkülasyon araçları ile ilgili genel kavramlar ve sınıflandırmalar. Merdivenler. Merdivenlerin sınıflandırılması ve bölümleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Merdivenlerde boyutsal ilişkiler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Merdivenlerin dengelenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Merdivenlerin düzenlenmesi ve çizimsel anlatımı. Merdiven konstrüksiyonları. Kaplama, korkuluk ve küpeşte konstrüksiyonları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Rampalar, yürüyen merdivenler ve asansörler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:48