ZTP412 Çiftlik Hayvanlarının Genetiği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP412
Ad Çiftlik Hayvanlarının Genetiği
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR


Dersin Amacı

Çiftlik hayvanlarının ekonomik öneme sahip özelliklerinden daha etkili bir şekilde yararlanmak amacıyla, çiftlik hayvanlarının genetik yapısı konusunda bilgi ve beceriler kazanmak.

Dersin İçeriği

Çiftlik hayvanlarının genetiğine giriş, Kantitatif karakterler ve genetiği, Popülasyon genetiği, Çiftlik hayvanlarında genetik kusurlar, Moleküler genetiğin çiftlik hayvanlarında kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.

Notlar

KLUG, William S., et al. Concepts of genetics. Pearson Education, Inc, 2003.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çiftlik hayvanlarında genetiğin temel ilkelerini ve önemini bilir
ÖÇ02 Populasyon genetiğinin hayvan ıslahındaki rolünü ve ilkelerini bilir
ÖÇ03 Kantitatif karakterlerin hayvan ıslahındaki önemini bilir
ÖÇ04 Genetik bilgisini hayvan ıslahında kullanır
ÖÇ05 Moleküler teknikleri kullanarak damızlık hayvanları seçer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, hayvansal üretimin önemi Ders anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hücre, kromozomlar ve gametler Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mendel genetiği-1 Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mendel genetiği-2 Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Genler, yapısı ve fonksiyonları Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bağlantı, eşeyle ilgili özellikler Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Olasılık ve genetik hipotez testleri Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Genlere bağlı bozukluklar Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kromozom bozuklukları Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kantitatif karakterler ve genetiği-1 Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kantitatif karakterler ve genetiği-2 Genetik kitapları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çiftlik hayvanlarında moleküler genetik uygulamaları-1 Ders anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çiftlik hayvanlarında moleküler genetik uygulamaları-2 Ders anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS