Genel Bilgi
Kod | IMS210 |
Ad | Görsel Anlatım Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, renk kavramı, rengin tanımlanma kriterleri, renk armonisi, renk ile perspektif etkiler konularını ele alarak, iç mekan projelerinin renklendirilmesi için uygulama yapmaktır.
Dersin İçeriği
Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. Sıcak ve soğuk renkler. Renkte perspektif etkiler. Renk Armonisi. İç mekan suluboya renk uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
serbest el perspektif çizmeyi bilmek ve mekanı tanımlamak
Kaynaklar
CLIFTON, C., 2001. The Color Design Source Book, Ryland Peters and Small, London. FEISNER, A.E., 2000. Color, How to Use Color in Art and Design, Laurence King Publishing, London. KOPACZ, J., 2004, Color in Three-Dimensional Design, McGraw-Hill, New York. ÖZDEMIR, T. 2005, Renk Kavramı ve Konut İç Mekan Tasarımına Etkisi, Mimar Sinan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, Istanbul. TRAVIS, S, 2015, Sketching for Architecture + Interior Design, Laurence King Publishing Ltd, London.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler rengin perspektif algısına etkisini fark eder. |
ÖÇ03 | Renk armonisi oluşturabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | renkleri farklı uygulama yöntemleriyle perspektifinde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. | serbest el perspektif çizmeyi bilmek ve mekanı tanımlamak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Renk Çemberinde Yakın Renkler, Uzak Renkler ve Renkler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Sıcak ve Soğuk Renkler. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Renkte Perspektif Etkiler. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Renkte Armoni ve Etkileri. Uygulama için resimden mekan seçimi. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | projelerin plan ve kesit Suluboya ve markerle İç Mekan Uygulaması / Salon. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Resimden Suluboya ve marker İç Mekan Uygulaması / Mutfak. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Resimden Suluboya, markers ,... İç Mekan Uygulaması / Yatak Odası. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Resimden Suluboya, markers ,... İç Mekan Uygulaması / oturma odası | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Resimden Suluboyam, markers ,... İç Mekan Uygulaması / mutfak | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Resimden Suluboya İç Mekan Uygulaması / Bar. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Resimden Suluboya İç Mekan Uygulaması / Kafe. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | İç Mekan da Tekstil ürünlerinin Suluboya ile Uygulanması. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İç Mekan da Suluboya, markerle ve ya her hangi bir uygulama sistemiyle ile Doku Çalışmaları. | araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |