Genel Bilgi
Kod | ICM317 |
Ad | Mobilya Tasarımı 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mobilya Tasarım Yöntemlerini, Tasarım Sürecini, Tasarımın temel prensiplerini analiz etmek. Yaratıcı mobilya tasarımlarını kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile elde etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Mobilya tasarımında kullanıcı ve işlev faktörü. Mobilya tasarımında estetik değerler. Mobilya tasarımında strüktür çeşitleri. Mobilya tasarımında oran-orantı, doluluk-boşluk, ve biçimlerin organizasyonu. mobilya tasarımında kompozisyon olgusu ve uygulama çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Desin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kari Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM yayınevi, 2021,Ürün Tasarımında Yaratıcılık (2002). Önder Küçükerman.
Notlar
İnternet kaynakları.Kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci, mobilya tasarım yöntemlerini kullanma becerisi edinir. |
ÖÇ02 | Mobilya tasarımını etkileyen faktörleri: işlev, malzeme, renk, doku, strüktür, ergonomi, estetik, üretim teknolojileri tanımlar. |
ÖÇ03 | Mekan konseptine uygun mobilya seçme bilinci edinir. |
ÖÇ04 | Farklı işlevlere sahip mobilyalar tasarlar. |
ÖÇ05 | Mobilya, mekan, kullanıcı ilişkisini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Mobilya tasarımlarının prototiplerini uygular. |
ÖÇ07 | Mobilya biçimlendirme sürecinde taslak hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mobilya tanımı.Mobilya-kullanıcı, mobilya-mobilya, mobilya-mekan ilişkisi. Mobilya tasarım konusunun final çalışması olarak verilmesi. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Mobilya tasarımında oran-orantı, doluluk-boşluk ve form organizasyonu. Dönem çalışmasına ait konsept kritikleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mobilya Tasarımında strüktür çeşitleri.Dönem çalışmasına ait konsept kritikleri. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mobilya tasarımında biçimlendirmeye etki eden faktörler:Malzeme (Ahşap, metal, taş, cam,tekstil, plastik) | Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mobilya tasarımına etki eden faktörler: işlev | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mobilya tasarımına etki eden faktörler: ergonomi, estetik, teknoloji. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | 1/10 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının strüktür değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 1/10 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının malzeme değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | 1/10 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının biçim değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 1/10 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının renk değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | 1/10 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının renk, doku,malzeme, biçim değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1/5 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının renk, doku,malzeme, biçim değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 1/1 Çizimler. Mobilya Tasarımlarının renk, doku,malzeme, biçim değerlendirmeleri. | Konu hakkında araştırma ve eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |