Genel Bilgi
Kod | IMS316 |
Ad | Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu'da Türk mimarlığını irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması öğretilmektedir. Estetik duygusunu geliştirmek, kültürel farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Anadolu'daki Türk dönemi mimarlığı ve sanatının özellikleri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Ramazanoğlu, Gözde, Mimar Sinan'da Tezyinat Anlayışı, ** Ramazanoğlu, Gözde, Orta Asya'da Türk Mimarlığı, 1998, ** Kuban, Doğan, 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi, 1981. ** Aslanapa, Oktay, Osmanlı Devri Mimarisi, 2005.*** Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, ilgili maddeler** İslam Ansiklopedisi (DİA) ilgili maddeler
Notlar
ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür varlığı eserlerin kültürün maddi simgeleri olduğunu bilir ve gerekçeleriyle ifade eder |
ÖÇ02 | Türk sanatı ve mimarlığı tarihi kapsamına giren eserlerin dönemlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Farklı yapı tiplerini tanır ve sınıflandırır, |
ÖÇ04 | Mimarlıktaki dönemsel özellikleri tanır |
ÖÇ05 | Türk sanatı ve mimarlığına ilişkin terminolojiyi bilir |
ÖÇ06 | Taşınmaz kültür varlığı bir yapının, mimari özelliklerini gözlemleyerek tarihsel dönemini belirler |
ÖÇ07 | Geleneksel Türk sanatlarının özelliklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu ve Türk sanatının temel kavramları | ilk ders için ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
2 | Temel sanatsal- teknik terimler ve kavramlar (terminolojiye giriş) | okuma (dersin konusuyla ilgili makale) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Temel mimari terimler, uygulama teknikleri, kavramlar (terminolojiye giriş) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Yapı türleri, işlevleri ve bölümleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Yapı türleri, işlevleri, bölümleri ve külliye kavramı | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Orta Asya'da Türk mimarlığı ve sanatı | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Anadolu Selçukluları mimarlığı ve sanatı 1 | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anadolu Selçukluları mimarlığı ve sanatı 2 | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Erken Dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem- Mimar Sinan, mimarlığı ve bezemesi) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Geç dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Bezeme- tezyini sanatlar (çini, kalemişi, malakari, kündekari, ahşap-taş metal) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Teknik gezi (kent içi) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |