IMS304 Mobilyada Biçimlendirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS304
Ad Mobilyada Biçimlendirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biçimlendirme ilkelerinin analizinin yapılması ile mobilya tasarımı. Biçim-malzeme, biçim-strüktür ilişkisinin irdelenmesi ve tasarıma etkilerinin ortaya konması.

Dersin İçeriği

Mobilyada biçim, biçim verme özellikleri. Mobilya tasarımında sistematik biçim verme çalışması. Mobilya tasarımında yüzey zenginleştirme çalışmasının biçime etkisi. Mevcut bir mobilya tasarımının seçilerek biçimlendirme ilkelerini analiz etmek. Seçilen ürünün tasarım ve üretim aşamasının irdelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Nuran Yener, Özelikten Biçime, 2000, Genco Berkin ve Önder Küçükerman, Creative Design in Industry, WIT Press and Architecture

Notlar

İnternet kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci: mobilya tasarımında biçimlendirme yöntemlerini kavrar.
ÖÇ02 Mobilya Tasarımında Strüktür-Biçim İlişkisini Kurar.
ÖÇ03 Mobilya Tasarımında Biçim-Kimlik İlişkisini Kurma Becerisi Kazanır.
ÖÇ04 Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme Çalışmasını Yapma Becerisi Kazanır.
ÖÇ05 Malzeme-mobilya-üretim yöntemi ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
2 Mobilya Tasarımında Biçim, Biçim Özellikleri ve Kimlik Oluşturma. Konu ile ilgili araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Mobilya Tasarımında Sistematik Biçim Verme ve Uygulama Çalışması. Konu hakkında araştırma. Eskiz hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Mobilya Tasarımında Sistematik Biçim Verme ve Uygulama Çalışması 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme ve Uygulama Çalışması Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme ve Uygulama Çalışması 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Üretimde Olan Bir Mobilyanın Seçilip, Dönem Çalışması Olarak İncelenmesi Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Seçilen Mobilyanın Biçim- Malzeme-Strüktür Analiizi Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Seçilen Mobilyanın Biçim- Malzeme-Strüktür Analiizi 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Seçilen Mobilyanın Biçimlendirme Yöntemlerinin Analizi Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Seçilen Mobilyanın Biçimlendirme Yöntemlerinin Analizi 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Seçilen Mobilyanın Yüzey Zenginleştirme Çalışmasının Yapılması Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Seçilen Mobilyanın Yüzey Zenginleştirme Çalışmasının Yapılması 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Final Sınavı Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:50