Genel Bilgi
Kod | ICM320 |
Ad | Tasarım Teorisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kuramsal düşünme farkındalığının kazandırılması, tasarımın ne olduğunun ve tasarım düşüncesinin nasıl belirip biçimlendiğinin neden sonuç ilişkilerine dayandırılarak kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuramın tarihsel gelişim perspektifi içinde tasarımın kavramsal boyutunun tanıtılması, mimaride biçimlendirme ve düşünce sistematiklerinin tanıtılması, tasarım süreçlerini harekete geçiren yaklaşımların ve yöntemlerinin tartışılması: mimarlık tarihdeki örnekler üzerinde yaratım esin kaynaklarının ve uyarıcılarının tanımlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Adım Adım Tasarım Yöntemleri-Kari Jormakka
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimarlık kavram ve kuramlarını tarihsel gelişimi içinde tanımlar. |
ÖÇ02 | Tasarım düşünce sistematiklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kurgulayabilecek sorgulamalar yapar. |
ÖÇ04 | Tasarım yöntemlerini tartışır. |
ÖÇ05 | Tasarım düşüncesinin biçimlenme süreçlerini ifade eder. |
ÖÇ06 | Tasarım süreçlerini harekete geçiren yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ07 | Tasarım yaklaşımlarını uygulayarak tasarlar. |
ÖÇ08 | Tasarımda neden sonuç ilişkilerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel perspektif içinde bilimsel düşüncenin gelişimi ve kurama giriş. | Dersle ilgili genel bilgi araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanat ve tasarım kuramı, mimari düşüncenin tanımlanması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarım ürünü olarak mekan - Mimarlık kavramalarına giriş: Yapılı çevre- kültürel çevre- Yaşam çevresi mekan sanatı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mimarlık kavramalarına giriş:İşlev ve biçim- Yapı -Yapım ve süreçleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Mimarlık kavramalarına giriş: Geleneksel ve modern mimarlık üzerine tartışmalar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
6 | Ulusal ve küresel tasarım ürünleri olarak mimarinin karşılaştırılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
7 | Mimari belleğimiz ve kültür üzerine tartışma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcılığın temel bileşenleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşünce sistematikleri ile tasarım yöntemlerini tanımlama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tasarımda esinlenme ve biçimleniş: Metaforlar, analojik ve mimetik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Tasarım düşüncesinin biçimlenişinde: Doğa , matematik, müzik ve tipolojik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Tasarımda moire ve zip-a-tone etkiler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Düzen-örüntü dili ve örgütleme. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Kendinden üreyen sistemler ve tasarımda evrim stratejisi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |