Genel Bilgi
Kod | IMS441 |
Ad | Tasarımda Araştırma Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYDIN ÇAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. AYDIN ÇAM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım alanında bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, etik kurallar temelinde araştırma sorusu hazırlamak, uygun araştırma yöntemi seçmek ve toplanacak verilerle uygun analizi gerçekleştirmek ve araştırmayı raporlamak.
Dersin İçeriği
Bilmenin yolları, bilimsel yöntem, araştırmaların sınıflandırılması, araştırma etiği, problem tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel araştırma desenleri, APA raporlaştırma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber (2018). Şebnem Arslan.
Notlar
Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (2020). Niyazi Karasar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi kaynakları, bilgi, bilimsel bilgi ve bilimsel düşünme arasındaki ilişkileri açıklar. |
ÖÇ02 | Genel araştırma yöntem ve türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklar. |
ÖÇ04 | Tasarım alanında bilimsel araştırma problemlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Tasarım alanında veri toplama araç ve süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Tasarım alanında yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklar. |
ÖÇ08 | Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirir. |
ÖÇ09 | Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Bilmenin yolları, bilgi kaynakları, bilimsel bilgi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Nicel araştırma yöntemleri. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nitel araştırma yöntemleri. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklayabilme. | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Tasarım alanında bilimsel araştırma problemlerini tanımlayabilme. | İlgili okumala rve araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
6 | Örnekleme yöntemlerini açıklayabilme. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tasarım alanında veri toplama araç ve süreçlerini tanımlayabilme. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tasarım alanında yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklayabilme. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
10 | Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklayabilme. | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
11 | Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme I. | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme II. | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
13 | Alan kapsamında bir bilimsel araştırma önerisi sunma. | İlgili okumalar ve öneri metni | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
14 | Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklayabilme. | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |