IMS441 Tasarımda Araştırma Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS441
Ad Tasarımda Araştırma Yöntemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYDIN ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. AYDIN ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarım alanında bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, etik kurallar temelinde araştırma sorusu hazırlamak, uygun araştırma yöntemi seçmek ve toplanacak verilerle uygun analizi gerçekleştirmek ve araştırmayı raporlamak.

Dersin İçeriği

Bilmenin yolları, bilimsel yöntem, araştırmaların sınıflandırılması, araştırma etiği, problem tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel araştırma desenleri, APA raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Nicel, Nitel ve Karma Tasarımlar İçin Bir Rehber (2018). Şebnem Arslan.

Notlar

Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (2020). Niyazi Karasar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgi kaynakları, bilgi, bilimsel bilgi ve bilimsel düşünme arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ02 Genel araştırma yöntem ve türlerini açıklar.
ÖÇ03 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklar.
ÖÇ04 Tasarım alanında bilimsel araştırma problemlerini tanımlar.
ÖÇ05 Tasarım alanında veri toplama araç ve süreçlerini tanımlar.
ÖÇ06 Tasarım alanında yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklar.
ÖÇ07 Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklar.
ÖÇ08 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirir.
ÖÇ09 Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Bilmenin yolları, bilgi kaynakları, bilimsel bilgi. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Nicel araştırma yöntemleri. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nitel araştırma yöntemleri. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklarını açıklayabilme. İlgili okumalar ve araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
5 Tasarım alanında bilimsel araştırma problemlerini tanımlayabilme. İlgili okumala rve araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
6 Örnekleme yöntemlerini açıklayabilme. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tasarım alanında veri toplama araç ve süreçlerini tanımlayabilme. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarım alanında yapılan araştırmalarda güvenirlik ve geçerlik kavramlarını açıklayabilme. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 Bir araştırma raporunda bulunması gerekli bölümleri açıklayabilme. İlgili okumalar ve araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme I. İlgili okumalar ve araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Bir araştırma makalesini temel bilimsel araştırma yapıları ve ölçütleri temelinde değerlendirebilme II. İlgili okumalar ve araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
13 Alan kapsamında bir bilimsel araştırma önerisi sunma. İlgili okumalar ve öneri metni Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
14 Bilimsel ve mesleki etik ilişkisini açıklayabilme. İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi İlgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 01:55