Genel Bilgi
Kod | IMS443 |
Ad | Modelleme ve Animasyon (Cinema 4D) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
CINEMA 4D'nin arayüzü ve mantıksal iş akışı 3B dünyası ile öğrencilerin hızla gelişme sağlamalarına olanak tanımaktadır. Sonuçlar o kadar düzgün ve etkileşimlidir ki, yaratıcılığın serbest kalmasına yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Çekirdek uygulama, yüksek kaliteli 3B görüntüler ve animasyonlar oluşturmak için ihtiyaç duyulan tüm özellikleri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* ALLEY, T. (2005). Exploring 3D Modeling with Cinema 4D R9 (Design Exploration), Delmar Cengage Learning, ISBN:9781401878771, Amerika. * ALLEY, T. (2006). Exploring 3D Animation with Cinema 4D R9, Cengage Learning Emea, ISBN: 140187875X, Amerika. * CREATIVE, T. (2007). Cinema 4D R10 Handbook (Graphics Series), Charles River Media, ISBN:9781584505228, Amerika. * MITCHELL, L. (2007). CINEMA 4D R10 Essential Training, lynda.com, Inc, ISBN:1596713062, Amerika. * POWERS, A. (2007). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, 2nd Edition, Focal Press, ISBN:9780240809533, Amerika. * KOENIGSMARCK, A.V. (2009). Cinema 4D 11 Workshop, Focal Press, ISBN:0080957074, Amerika. * MCQUILKIN, K., POWERS, A. (2011). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, Focal Press, ISBN:9780240814506, İngiltere. * RIZZI, J. (2012). Cinema 4D Beginner's Guide, Packt Publishing, ISBN-13: 9781849692144, İngiltere. * SZABO, M. (2012). Cinema 4D R13 Cookbook, Packt Publishing, ISBN:9781849691864, İngiltere.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CINEMA 4D arayüzünü kullanır. |
ÖÇ02 | Basit obje modellemesi için 3 boyutlu grafik ayarlarını yapar. |
ÖÇ03 | Poligon modellemeyle NURBS araçlarını kullanır. |
ÖÇ04 | Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arayüz düzenlemeleri ve görünüm ayarları. Arayüz düzenlemeleri ve manager pozisyon ayarlaması. Komut ve obje parametrelerinin kullanılması. Ekrandaki komutların düzenlenmesi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ekran düzenlemelerinin kaydedilmesi ve arayüzler arasında geçiş. Görüntü kontrolü, yaklaşma, uzaklaşma ve çevirme işlevleri. Objelerin taşınması ve döndürülmesi. Primitif objeler ve obje nitelikleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Primitif ve geometrik obje farkları ve dönüştürme işlemleri. Obje seçim yöntemleri. Ebeveyn ve çocuk obje ilişkisi. Objelerin ekran ve render görünürlükleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Layer Browser ve katman konsepti. Primitif objelerle modelleme ve Symmetry Object. Objenin aynasının elde edilmesi. Spline primitifi ve Extrude NURBS kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Arkaplan resmi ve Tangent kullanımı. Lathe NURBS ve Loft NURBS kullanımı. Sweep NURBS kullanımı. Duplicate ve Instance object kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Extrude komutu ve yüzey modelleme teknikleri. Yüzey modelleme ve seçim setlerinin oluşturulması. Yüzey modelleme teknikleri. Smooth Shift ve Hyper NURBS kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | DWG formatlı dosyaların kullanılma yöntemleri. Yüzeylere yükseklik kazandırılması. Knife ve Bridge komutları kullanımı. Yüzey modelleme ve Clone komutu kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Vize projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Yüzey modelleme ve Extrude NURBS kullanımı. Create Polygon komutu ile yüzey oluşturulması. Nokta yakalama ve eksen modifikasyonu. Yüzey modelleme ve boyut özellikleri kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Edge to Spline komutu kullanımı. Allplan ile veri paylaşımı ve güncelleme dosyası kullanımı. Melange Exchange ve Allplan'a veri aktarılması. Kamera objesi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yazı komutu kullanımı. Boole Object kullanımı. Extrude NURBS objesi farklı malzeme atamaları. Boole objesi uygulaması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel malzeme ayarları. Color Channel ve Save Project kullanımı. Color Channel ve Shader kullanımı. Diffusion Channel kullanımı. Luminance Channel kullanımı. Transparency ve Reflection kanalları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Environment Channel kullanımı. Fog Channel kullanımı. Bump Channel kullanımı. Normal Channel kullanımı. Alpha Channel kullanımı. Specular ve Specular Color kanalları kullanımı. Glow channel kullanımı. Displacement channel kullanımı. Editor, Illumination ve Assignment alanları. Malzeme kaplama ve Projection teknikleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Işık objesi ve parametreleri. Detaylı ışık parametreleri. İç mekan aydınlatma gökyüzü ve güneş ayarları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İç mekan doğal aydınlatma render parametre ayarları. İç mekan gece aydınlatma render parametre ayarları. Bina aydınlatması. Render boyut ve parametre ayarları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |