ICM418 İç Mimari Diploma Projesi

12 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM418
Ad İç Mimari Diploma Projesi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program ve kavramsal model ile kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme, mimari anlatım teknikleri ile sunulması ve mesleki disiplin ve tasarım etiği çercevesinde tartışılarak geliştirilmesi, olası tasarım problemlerini öngörerek çözüm kararları geliştirilmesi, farklı disiplin ve çalışma alanları ile koordinasyon sağlanmasının öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Diploma Projesi içerik dosyası-kılavuzu ile belirlenen konu kapsamında istenen projenin programlanması, programı hayata geçirecek mekan tasarımının kavramsal modellemesi yapılmaktadır. İç mimari proje tasarım ve uygulama süreçlerinin birlikteliğini sağlayan yapımın tüm aşamalarında koordinasyon ve yürütme kararları ile kurgulama: özgün, yaratıcı ve yenilikçi tasarım fikirleri oluşturulmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

İç Mimari Proje 5

Kaynaklar

Francis D.K.Ching, Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.

Notlar

konuyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir iç mimari projenin tüm tasarım aşamalarını yürütme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlar ve yürütür.
ÖÇ03 Tasarladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunar ve tartışır.
ÖÇ04 İç mekan tasarımında program kurgular,
ÖÇ05 İç mekan tasarımında program kurgular, kavramsal modellerle tasarım yaklaşımı geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu ile ilgili mimari / rölöve vd. projelerin öğrencilere dağıtılması. ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların sunumu. Çalışma konularının tartışılması. Ödev Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrencilerin önerdikleri ihtiyaç listelerinin tartışılması. Avan proje çalışmaları / konsept- mimari tarz araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Avan Proje ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması, çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi 1 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 İç Mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 2 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Jüri değerlendirmesi Proje sunumu için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 İç Mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 3 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 İç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 4 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 5 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 İç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 6 Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Sunum önerilerinin değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Örnek sunum paftaları üzerinde görüşme, değerlendirme. Örnek sunum çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumu için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumu için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 7 105
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 9 135
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 303
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,12
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2023 01:58