BDC106 Bilgisayar Destekli Çizim-II

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDC106
Ad Bilgisayar Destekli Çizim-II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Tasarım
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin katı modelleme ve yüzey modelleme yapabilecek, mekan oluşturabilecek ve model ve mekanın teknik çizimlerini yapabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Katı oluşturmak Hazır prizmatik katılar Katılarda delik delme, pah kırma, köşe yuvarlama işlemleri Katı modelleri çoğaltma Yüzey oluşturmak Yüzeyleri düzenleme Yüzeyleri çoğaltma ve ayna lama Yüzey modeli katı modele dönüştürme Blok kullanarak mekan oluşturma Referans dosya kullanarak mekan oluşturma Mekandan veri dosyaları hazırlama Sayfa düzeni ve görünüş oluşturma Kesit çizimleri oluşturma Detay oluşturma ve antet hazırlama

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1-)Dr. Kadir GÖK,Dr. Arif GÖK, Autocad Çizim 2014, Seçkin Yayınevi, Eylül 2013, 2-)Dr. Hüseyin BENLİ, Autocad Çizim ve Uygulamaları, Nobel Yayınevi, Eylül 2013.

Notlar

Yaşar TÜFEKLİ, Bilgisayar Destekli Çizim Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar destekli üç boyutlu çizim yapar.
ÖÇ02 Üç boyutlu ve kendi çalışma alanında projeler ortaya çıkarır.
ÖÇ03 Bilgisayar destekli tasarım programlarını etkin biçimde kullanır.
ÖÇ04 Görsel tasarım uygulamaları konusunda deneyim sahibi olur.
ÖÇ05 Tasarlanılan bir mekânı evrensel mimari çizim kurallarına göre 2 ve 3 boyutlu biçimde ifade eder.
ÖÇ06 Tasarımları çizime aktarabilmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Katı oluşturmak Kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Hazır prizmatik katılar Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Katılarda delik delme, pah kırma, köşe yuvarlama işlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Katı modelleri çoğaltma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Yüzey oluşturmak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Yüzeyleri düzenleme Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Yüzeyleri çoğaltma ve ayna lama Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yüzey modeli katı modele dönüştürme Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Blok kullanarak mekan oluşturma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Referans dosya kullanarak mekan oluşturma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Mekandan veri dosyaları hazırlama Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Sayfa düzeni ve görünüş oluşturma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kesit çizimleri oluşturma Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Detay oluşturma ve antet hazırlama Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 10:56