YLMDS702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMDS702
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Notlar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek
ÖÇ02 İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak
ÖÇ03 Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak.
ÖÇ04 Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek.
ÖÇ05 Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Konu hakkında sağlanan ilerlemenin değerlendirilmesi Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Toplanan literatürün konu ile ilgisine göre olarak sınıflandırılması ve bir veri tabanının oluşturulması-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Problem veya konu ile ilgili bir rapor hazırlanması-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Hazırlanan raporun power point sunusu haline getirilerek bir topluluk önünde sunulması Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 149
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,96
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 02:28