Genel Bilgi
Kod | MD0079 |
Ad | Atıklardan Mineral Geri Kazanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher hazırlama tesisleri ve bazı endüstriyel atıklardan metal, değerli metal, diğer minerallerin geri kazanımı konularında ileri kazanım yöntemlerini açıklamak
Dersin İçeriği
Cevher hazırlama tesisleri ve bazı endüstriyel atıklardan metal, değerli metal, diğer minerallerin geri kazanımı
Dersin Ön Koşulu
lisans mezunu
Kaynaklar
çeşitli kitab ve ders notları
Notlar
internet ve görsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek lisans içerisinde kavranılan cevher zenginleştirme yöntemlerin alanında bilgilerinin uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Maden mühendisliği kapsamında cevher hazırlama alanında alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ03 | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. |
ÖÇ04 | Atıklardan mineral geri kazanımı yöntemleri ile zenginleştirme alanında elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir endüstriyel dizayn ve atık yönetimi -Giriş | a- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | fiziko kimyasal prosesler | b-kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | liç ile kazanım | c- kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | biyoliç | d- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | prometalurjik yöntemler | e- kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | atık karektarizasyonu | f- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | metalurjik curuf, toz ve dumanlar | g- kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | artık yan ürünler ve kullanımı | h- kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | artıklardan kaynak gerikazanımı | ı -kitab | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | elektronik atıklar | j- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | GELİŞEN YENİ TEKNOLOJİLER | k- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Katı atıkların press ile yeniden kullanılması | l- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | temiz üretim | m- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | yapı malzelerinde geri kazanım ile atıkların kullanımı | n- kitab | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | a- endüstriyel uygulamalar ve yeni teknolojiler | o- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | endüstriyel uygulamalar | p- kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | final sınavı | q- kitab | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |