Genel Bilgi
Kod | MD0072 |
Ad | Kömür Hazırlama Endüstriyel Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
İnce tane kömür zenginleştirme konularında yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere bilgi birikimi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Kömür hazırlama yöntemleri ve endüstriyel uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SME Mineral Processing Handbook, N.L. Weiss, vol. 1-2, 1985.; Industrial practice of fine coal processing, R.R. Klimpel, SME, 1988, NewYork; Kömür, Orhan Kural, 1998; Coal preparation, J.W. Leonard, 1979, SME, NewYork.
Notlar
Internet Science Direct web veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kömür zenginleştirme proses akım şemalarını hazırlayabilme hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Akım şeması kütle balansı hesaplama ve çizim kabiliyeti kazandırılacaktır. |
ÖÇ03 | Proseslerin prensiplerini öğreneceklerdir. |
ÖÇ04 | TOZ BOYUTU KÖMÜR ZENGİNLEŞTİRME BİLGİ EDİNİLECEKTİR. |
ÖÇ05 | TERMİK SANTRAL KÖMÜR HAZIRLAMA BİLGİSİ EDİNİLECEKTİR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kömür NEDİR | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kömür JEOLOJİSİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kömür PETROGRAFİSİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kömür ÖN HAZIRLAMA | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | KÖMÜR İÇERİĞİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Fiziksel yöntemler | kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | SON Fiziksel yöntemler VE HAZIRLAMA | Internet ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Fiziko-fiziksel yöntemler | Internet ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kimyasal yöntemler | Internet ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | ISIL yöntemler | Internet ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ara sınav | BOOK READING | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
12 | Su atımı | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | EV Ödev: TÜRKİYE KÖMÜRLERİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | EGE BÖLGESİ KÖMÜRLERİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | AMERİKA KÖMÜRLERİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | AFRİKA KÖMÜRLERİ | EV ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Dönem sonu sınav | EV ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |