DMDS802 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DMDS802
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Seminerin amacı, öğrencileri, kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür araştırması yapabilir hale getirmek ve bu konuda cesaretlendirmektir. Öğrenciler literatür araştırması yaptıkları konu üzerinde topladıkları bilgiyi sentezleyebilme, yorumlama ve analiz etme, sonuçları tartışma, verileri bir rapor haline getirerek bir topluluk önünde sunma şansını elde edeceklerdir.

Dersin İçeriği

Verilen veya seçilen problemin veya konunun çözümünde gerekli olan yaklaşımları belirlemek için öncelikle problemin veya konunun anlaşılmasına çalışmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Notlar

Seminer konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendilerine verilen veya seçilen bir konu üzerinde literatür taraması yapabilmek
ÖÇ02 İlgi alanındaki ve ilgi alanı dışındaki, önceden belirlenmiş bir problem ve konu hakkında bir sonuca ulaşabilmek için literatür araştırmasının sonuçlarını toplamak sentezlemek, analiz etmek ve yorumlamak
ÖÇ03 Literatür çalışması sonucunda bir rapor hazırlayıp, topluluk önünde sunabilecek özgüveni kazanmak.
ÖÇ04 Elde edilen sonuçlardan bir değerlendirme hazırlayarak, dinleyicilere karşı elde edilen sonuçların savunmasını yapabilmek.
ÖÇ05 Bir bilimsel çalışma sırasında uyulması gereken etik kurallarını uygulayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Konu ile ilgili kitap ve makaleleri kapsayan bir literatür araştırması yapmak-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Verilerin toplanması ve analizi-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Verilerin toplanması ve analizi-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Verilerin toplanması ve analizi-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
9 Verilerin toplanması ve analizi-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Verilerin toplanması ve analizi-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Sunum hazırlama-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Sunum hazırlama-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Sunum hazırlama-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sunum hazırlama-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Sunum Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Genel değerlendirme-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Genel değerlendirme-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 149
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,96
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2023 02:47