Genel Bilgi
Kod | MD0082 |
Ad | Zararlı Maden Artıkları ve Arıtma Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher hazırlamadan çıkan farklı artıkları ve değerlendirme, flotasyon artıkları ve değerlendirme, metalurjik artıklar, hidrometalurjik artıklar, siyanürleme artıkları, bulamaç artıklar ve baraj dizaynı, yakma ve kurutma ile uzaklaştırma, artık değerlendirmede uygulanan yeni yönlemler, Ülkemizdeki uygulamalar, Dünyadaki uygulamalar ve bunların endüstriyel arıtma yöntemleri
Dersin İçeriği
Gravite artıkları ve değerlendirme, flotasyon artıkları ve değerlendirme, metalurjik artıklar, hidrometalurjik artıklar, siyanürleme artıkları, bulamaç artıklar ve baraj dizaynı, yakma ve kurutma ile uzaklaştırma, artık değerlendirmede uygulanan yeni yönlemler, Ülkemizdeki uygulamalar, Dünyadaki uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
notlar
Notlar
literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
ÖÇ02 | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir |
ÖÇ03 | Maden Mühendisliği ve cevher hazırlama alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
ÖÇ04 | cevher hazırlama ve atık değerlendirme alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | ülke ekonomisine katkı saylayarak zararlı atıkların certarafını mümkün kılar |
ÖÇ06 | flora fauna cevre kirliliği, hava kirliliği, su ve toprak kirliliğini önler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gravite ayırma ile çıkan zaralı atıklar | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Manyetik ve elektrostatik ayırıcılar ile çıkan zararlı artıklar | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Flotasyon metodundaki tehlikeler | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Flotasyon kimyasalları ve uygun korunma yöntemleri | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Liç işlemlerindeki tehlikeler ve korunma | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Pirometalurjik işlemlerde tehlikelerden korunma yolları ve termal konforun sağlanması | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yüksek fırınlardaki isg uygulamaları | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | arasınav | notlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Asit maden drenajı ve karşılaşılan tehlikeler | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gelişmiş gravite ayırıcılardaki santrifüj kuvveti türü tehlikeler | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Siyanürlü atıkların arıtılması | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yakma tesisleri baca atıklarının arıtılması | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | yaşam döngü analizi ve çevre koruma | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sülfürlü cevherler ve çıkan ağır metal atıklarının çevresel etki değerlendirmeler yönünden incelenmesi | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | çözünmüş hava flotasyonu ile atıksu arıtımı ve diğer yöntemler | notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | mazeret sınavı | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |