Genel Bilgi
Kod | MD0060 |
Ad | Kişisel Koruyucu Donanımlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EROL |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışan sağlığının korunması, kişisel koruyucu donanımların kullanımında dikkat edilmesi gereken kuralları ve yasal düzenlemeleri öğretmek.
Dersin İçeriği
Çalışan sağlığının korunma politikaları, Kişisel koruyucu donanımlarda bulunması gereken özellikler, Kişisel koruyucu donanım türleri ve kullanım yerleri, Kişisel koruyucu donanımların belgelendirilmesi, Kişisel koruyucu donanımların kullanılması konusunda yasal düzenlemeler, Kişisel koruyucu donanım seçme yöntemleri, El -kol koruyucu donanımlar, Baş koruyucu donanımlar, Ayak-bacak koruyucu donanımlar, Göz koruyucu donanımlar, Solunum koruyucu donanımlar, İşitme koruyucu donanımlar, Yüksekten düşmeye karşı koruyucu donanımlar, Koruyucu kıyafetler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
AÇSHB, Kişisel Koruyucu Donanımlar Kitabı, Ankara, 2018.
Notlar
ÇSGB, Meslek Hastalıkları ve İşle İlgili Hastalıklar Tanı Rehberi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışan sağlığının korunma politikalarını ve kişisel koruyucu donanımların önemini bilme. |
ÖÇ02 | Kişisel koruyucu donanımların çeşitlerini ve kullanım yerlerini bilme |
ÖÇ03 | Kişisel koruyucu donanımların kullanımı hakkında yasal düzenlemeleri bilme. |
ÖÇ04 | Kimyasal ve fiziksel risklerden korunma ve kullanılması gereken kişisel koruyucuları bilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çalışan sağlığının korunma politikaları ve kişisel koruyucu donanımların önemi | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kişisel koruyucu donanımların belgelendirilmesi, türleri ve kullanım yerleri | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişisel koruyucu donanımların kullanılması konusunda yasal düzenlemeler | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kimyasal risklerden korunma ve kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fiziksel risklerden korunma ve kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Baş, göz ve yüz koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | İşitme koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
10 | Solunum koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | El-kol koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ayak, bacak koruyucu donanımlar | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yüksekten düşmeye karşı koruyucular | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Koruyucu kıyafetler | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | İNTERNET KAYNAKLARI VE OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | DÖNEM SONU SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Kişisel Koruyucu Donanımlar Konusunda Yapılmış Makalelerin İncelenmesi | İNTERNET KAYNAKLARI VE OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |